سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
دولت‌آبادي 14 جلد از نمايشنامه‌هاي آسان را آماده چاپ كرد

حسن دولت‌آبادي، نويسنده و پژوهشگر از آماده شدن 14 جلد از مجموعه «نمايشنامه‌هاي آسان براي اجرا در كلاس درس و صحنه تئاتر» خبر داد.\

دولت‌آبادي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: از مجموعه «نمايشنامه‌هاي آسان براي اجرا در كلاس درس و صحنه تئاتر» 14 جلد كه هر جلد حاوي 5 نمايشنامه است و در كل 70 اثر مي‌شود را آماده چاپ كرده‌ام.

وي ادامه داد: هر كدام از اين كتاب‌ها سه بخش دارد. بخش نخست طرح پيشنهادي براي كارگردان و بازيگر در كلاس درس است، بخش دوم تحليل اشخاص نمايشنامه است و بخش آخر گفت‌وگو پيش از اجرا است كه به موضوع نمايشنامه‌ها پرداخته مي‌شود.

دولت‌آبادي افزود: نمايشنامه‌هاي اين مجموعه به گونه‌اي نوشته شده كه در مدرسه كاربرد داشته باشد. اين نمايشنامه‌ها به سه مقطع مهدكودك و ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان تقسيم شده و دربرگيرنده  مفاهيم اخلاقي ،تربيتي، اعتقادي و آموزشي است. 

به گفته دولت‌آبادي، اين 14 جلد كتاب از مجموعه «نمايشنامه‌هاي آسان براي اجرا در كلاس درس و صحنه تئاتر» از سوي نشر قطره منتشر خواهد شد. 

10 جلد اين مجموعه طي سال‌هاي گذشته از سوي نشر قطره منتشر شده كه جلد اول و دوم آن ويژه مهد كودك و مقطع ابتدايي، سه جلد سوم تا پنجم ويژه دوره راهنمايي و جلدهاي بعدي ويژه دبيرستان  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط