شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۵
آموزش ضمن خدمت كتابداران و معلمان كتابدار استان فارس

كارشناس فرهنگي، ‌هنري سازمان آموزش و پرورش استان فارس از برگزاري دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت كتابداران و معلمان كتابدار ويژه كتابخانه‌هاي كلاسي مدارس ابتدايي اين استان خبر داد.\

غلامرضا بلورچيان در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت كتابداران توسط آموزش و پرورش شهرستان‌ها با توجه به اهداي كمد كتابخانه و كتاب، در دوره ابتدايي ويژه كلاس‌هاي سوم، چهارم و پنجم برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه دوره‌هاي آموزشي شامل 16 ساعت آموزش ضمن خدمت است، يادآور شد: بر اساس اين طرح، هر كلاس داراي يك كمد كتابخانه اهدايي از سوي سازمان آموزش و پرورش استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه بايد دانش‌آموزان براي تشويق به استفاده از آن، آموزش داده شوند.

بلورچيان با تاكيد بر اين كه بيش از دو هزار نفر در اين كلاس‌ها شركت خواهند كرد، تصريح كرد: اين طرح در 30 اداره سازمان آموزش و پرورش تا انتهاي اسفند ماه اجرا خواهد شد.

وي با بيان اين كه آموزش معلمان از سوي متخصصان كتابداري و اطلاع‌رساني انجام مي‌شود، يادآور شد: محتواي اين كلاس‌ها شامل تعاريف و ضرورت كتابخانه‌هاي كلاسي و آموزشگاهي، شيوه فعال‌سازي كتابخانه‌هاي كلاسي و روش‌هاي موثر بر تشويق دانش‌آموزان به كتابخواني و مطالعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط