سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۲
دومین کنگره شعر عاشورا برگزار می‌شود

دومين كنگره استاني شعر عاشورا به همت اداره كل تبليغات اسلامی استان لرستان و با همكاري حوزه هنري اين استان يكشنبه(29 آذر) در شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره كل تبليغات اسلامي استان لرستان، حجت‌الاسلام علي خادمي، هدف از برگزاری این كنگره را زمينه‌سازي براي شناسايي، سازماندهي و جذب استعدادهاي نهفته در عرصه ادبيات آييني، برقراري ارتباط بيشتر ميان اهالی قلم با سازمان تبليغات اسلامي، زمينه‌سازي جهت توليد، آماده‌سازي و تهيه منابع و کتاب‌هاي مفيد برای جامعه مداحان و آگاهي و شناساندن آسيب‌ها و معضلات در عزاداري و جشن‌هاي معصومين(ع) برشمرد.

خادمي از ارسال يك صد اثر به دبيرخانه كنگره شعر عاشورا خبر داد و اظهار داشت: اشعاري كه در اين كنگره ارائه شده‌اند، در كتابي منتشر شده و در اختيار مداحان سراسر كشور قرار خواهند گرفت.

وي مخاطبان اصلي کنگره را اهالی قلم و شاعران خواند و گفت: كنگره شعر عاشورايي با موضوع‌هایی چون پيام‌هاي عاشورا، عدالت‌طلبي، رويدادها و سير تاريخي قيام عاشورا، آثار و بركات قيام عاشورا و آسيب‌شناسي مراسم مذهبي در بخش‌هاي شعر، نثر ادبي و مقاله با هدف آگاهي شاعران، نويسندگان و فرهيختگان استان برگزار مي‌شود.

مديرکل اداره تبليغات اسلامي استان لرستان افزود: اميدوارم با برگزاري اين کنگره براي دومين‌بار در استان شاهد تغيير و جهشي مناسب در بخش شعر و مرثيه‌سرايي ماه محرم باشيم. 

علاقه‌مندان به شركت در اين كنگره مي‌توانند آثار خود را تا تاريخ 20 آذر به دبيرخانه كنگره واقع در خرم آباد، بلوار شورا، مجتمع فرهنگي تبليغي امام خميني(ره)، اداره كل تبليغات اسلامي لرستان ارسال كنند.

دومين كنگره شعر عاشورايي استان لرستان يکشنبه(29 آذر) در مجتمع فرهنگي تبليغي امام خميني(ره)اداره کل تبليغات اسلامي لرستان برگزارخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط