یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
نصب نرم‌افزار تخصصي كتابداري در مدارس علميه خواهران

كارشناس كتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران از نصب و راه‌اندازي نرم‌افزار تخصصي كتابداري «كاوش» در مدارس علميه خواهران سراسر كشور خبر داد و اظهار داشت: همراه با نصب اين نرم‌افزار، لوح فشرده كتابشناسي ملي كه حاوي بيش از يك ميليون و 100 هزار كتاب ثبت شده در كتابخانه ملي است، در اختيار مدارس علميه قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، علي حسنوند با بيان اين كه اين نرم‌افزار به صورت متمركز از سوي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران به مدارس ارسال مي‌شود، گفت: مدارس تنها 30 درصد از هزينه خريد اين نرم‌افزار را پرداخت مي‌كنند.

وي با اشاره به روند نصب و راه‌اندازي نرم‌افزار كاوش در كتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران سراسر كشور، افزود: تاكنون عمليات نصب اين نرم‌افزار در بيش از 50 مدرسه علميه انجام شده است. همزمان با نصب اين نرم‌افزار كارگاه آموزشي ويژه مسوولان كتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران نيز برگزار مي‌شود تا نحوه استفاده از نرم‌افزار كاوش به آنها آموخته شود. 

حسنوند از نرم‌افزار در نظرگرفته شده براي كتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران به عنوان نرم‌افزاري جامع ياد كرد و اظهار داشت: كتابداران مدارس علميه خواهران مي‌توانند با سهولت از نحوه كار اين نرم‌افزار آگاهي يابند و از امكانات مختلف آن بهره گيرند.

وي با بيان اين كه در كارگاه آموزشي استفاده از نرم‌افزار كاوش، اصول اوليه كتابداري نيز به كاربران آموزش داده مي‌شود، گفت: همراه با نصب اين نرم‌افزار، لوح فشرده كتابشناسي ملي كه حاوي بيش از يك ميليون و 100 هزار كتاب ثبت شده در كتابخانه ملي است، در اختيار مدارس علميه قرار مي‌گيرد تا از موضوع‌بندي و رده‌بندي‌هاي آن استفاده كنند.

كارشناس كتابخانه‌هاي مدارس علميه خواهران، اجراي يك دوره آموزش كتابداري به صورت متمركز ويژه كتابداران مدارس علميه خواهران را ضروري برشمرد و عنوان كرد: در نسخه پيشرفته‌تر اين نرم‌افزار، امكان استفاده از اطلاعات از طريق «وب» فراهم شده است كه در صورت نصب آن، هريك از مدارس مي‌توانند از منابع كتابخانه‌اي ساير مدارس مطلع شوند و در صورت لزوم و امكان از آن استفاده كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط