چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
پارک چیتگر، آخرین ایستگاه کاروان کتاب

مراسم اختتامیه طرح کاروان کتاب که از 24 آبان در غرب تهران آغاز شده است، با برگزاري مراسم نکوداشت کتاب‌یاران در سالن اجتماعات پارک چیتگر به‌كار خود پايان مي‌دهد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت مراکز فرهنگی هنری مناطق 21 و 22، در این مراسم که با استقبال از شش اتوبوس حامل «كتاب‌یاران» آغاز می‌شود، برنامه‌های گوناگون نظير جشن کتاب، اجرای موسیقی زنده، سخنرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای نمایش «ک مثل کتاب»، مسابقات حضوری همراه با اهدای جوایز و مراسم تجلیل از کتابداران و مسوولان کتابخانه‌های مناطق 21 و 22 برگزار می‌شود. 

مراسم اختتامیه طرح کاروان کتاب و جشن نکوداشت «کتاب‌یاران» از ساعت 10 تا12 جمعه(29 آبان) در سالن اجتماعات پارک چیتگر برگزار خواهد شد.

طرح کاروان کتاب با شعار«کتاب، دانایی، توانایی» از 24 آبان همزمان با آغازهفته کتاب و کتابخوانی در غرب پایتخت آغاز شد و اتوبوس‌های کتاب برای سفری شش روزه به مدارس و بوستان‌های غرب پایتخت به راه افتادند. 

در طرح کاروان کتاب، در هر یک از ایستگاه‌هایی که اتوبوس کتاب توقف می‌کرد، علاوه برعرضه کتاب با تخفیف 25 درصد، برنامه‌های متنوع دیگری برای اهالی هر منطقه به ویژه دانش‌آموزان برگزار شد که اجرای طرح مبادله کتاب، ارایه خدمات کتابخانه سیار بازیافت، اجرای نمایش با عنوان «از کاغذ تا کتاب»، برگزاری مسابقات گوناگون کتابخوانی و اطلاعات عمومی همراه با جایزه، ثبت‌نام رایگان برای عضویت در کتابخانه‌های منطقه 21 و 22 شهرداري تهران، توزیع فرم شرکت در مسابقه «نگاه دوباره»(شرح‌نویسی برای تصاویر ارایه شده در فرم مسابقه) و مسابقه ‌«کتاب‌سازی شاپرک‌ها» ویژه کودکان و نوجوانان از جمله آنها بودند. 

طرح کاروان کتاب به همت فرهنگسرای تهران، با همکاری مراکز تحت پوشش مدیریت فرهنگی و هنری مناطق 21 و 22 شهرداري تهران و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره بازیافت شهرداری‌های مناطق 21 و 22 تهران و اداره ارشاد شمیرانات و شمال تهران برگزار شد. 

همچنین در حاشیه مراسم اختتاميه كاروان كتاب، جشنواره بادبادک‌ها در پارک چیتگر میزبان شهروندان تهرانی خواهد بود و تمامی خدمات کاروان کتاب نیز به شهروندان ارایه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط