پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
۵ کتاب پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب

سید میثم موسویان، پژوهشگر و مولف در یادداشتی فهرستی از کتاب‌های خواندنی برای سنین مختلف را ارائه کرده است تا مخاطبان بنا به سلیقه خود از نمایشگاه کتاب تهران آنها را انتخاب کنند.

‌سرویس مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سید میثم موسویان، نویسنده ادبیات پایداری: یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور در آستانه برگزاری است؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران. این نمایشگاه فرصت خوبی است برای کتاب‌دوستان تا با نشر و نویسندگان از نزدیک، تعامل کنند. دیدن انتشارات مختلف در یک مکان و دست‌یافتن به آثار مورد علاقه هر کسی را به خریدن کتاب ترغیب خواهد کرد.


در نمایشگاه امسال حدود ۲۶۰۰ ناشر از سراسر کشور کتاب های خود را در قالب ۵۵۰ غرفه به نمایش گذاشته‌اند. موضوعات گوناگون از ادبیات داستانی و شعر گرفته تا کتاب های علمی، دینی، کودک و نوجوان، هنر، سبک زندگی و خودشناسی پوشش داده شده است که من با توجه به سلیقه خودم چند کار را در حیطه‌های مختلف به دوست‌داران کتاب معرفی می‌کنم.


قبل از معرفی، برای آنکه بهترین استفاده را از این نمایشگاه ببرید، توصیه می‌کنم قبل از حضور در نمایشگاه از وب سایت آن بازدید و فهرست ناشران و کتاب‌های عرضه شده را مرور کنید و نظر متخصصان هر رشته را در مورد عناوین کتاب بدانید.


کتاب اولی که به دوستان کتاب معرفی می‌کنم، کتاب «سلوک سائلانه» است، نوشته استاد، دکتر محمدرضا فریدونی که نشر تمدن اسلامی آن را منتشر کرده است و این کتاب برای خوانندگان جدی حیطه معنا، کاربردی و بسیار جالب و عمیق است. نویسنده محترم با بیانی ساده و خوش‌خوان، شما را با نگاهی که عالمان ربانی در مواجهه با مسائل روزمره تا مفاهیم عمیق انتزاعی داشته‌اند، آشنا می‌سازد.


کتاب بعدی، در حیطه ادبیات علمی تخیلی است که نشر کتابستان معرفت آن را به چاپ رسانده است. «زلزله ده‌ریشتری» نوشته نیما اکبرخانی اشت.این کتاب با انتخاب ژانری تخیلی، به نقد نقاط ضعف و قوت سیاست‌های جمهوری اسلامی و دشمنانش پرداخته است و به نظرم در حیطه دانش سیاسی حرف‌های بسیار خوبی برای گفتن دارد.


کتاب بعدی، در حیطه ادبیات پایداری، از اکبر صحرایی است با عنوان «دارودسته دار علی» است. این کتاب مجموعه طنزی است که برای کودکان و نوجوانان در حیطه دفاع مقدس نگاشته شده است.


پیشنهاد بعدی من این است که «تو خواب میکائیل هستی» به قلم تیمور آقامحمدی را بخوانید، تا با جهان مدرن نوجوان آشنا شوید. لزوماً داستان نوجوان تنها برای نوجوانان نیست و خیلی خوب است که پدر و مادرها داستان‌های نوجوان با دیدگاه‌های مدرن بخوانند تا متوجه جهانی که فرزندانشان با آن روبه‌رو هستند را بهتر درک کنند و این برای والدین، یک نیاز مبرم است، حتی بیش از نیاز به ادبیات.

در نهایت مجموعه داستان مهین سماوات با عنوان «سنگ‌های لق روی دیوار» از نشر صاد که شش داستان با شخصیت‌های اصلی و راوی نوجوان پسر است و موضوعاتی را متناسب با سن نوجوان به رشته تحریر درآورده است.


از فرصت نمایشگاه نهایت استفاده را ببرید. کتاب‌ها دریچه‌ای رو به جهان دانش، تخیل و زیبایی هستند. خرید کتاب سرمایه‌گذاری برای آینده شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها