چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
تجديد چاپ «امام علي(ع) از ولادت تا شهادت»

همزمان با فرارسيدن ماه رجب، زوايايي از زندگي پربار اين اولين امام شيعيان(ع) در كتاب «امام علي(ع) از ولادت تا شهادت» نوشته علامه سيدمحمدكاظم قزويني با ترجمه علي كرمي به همت انتشارات دليل ما تجديد چاپ مي‌شود.\

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: اين كتاب در 17 بخش اطلاعاتي را درباره تاريخچه زندگاني مولي الموحدين علي(ع) از زمان ولادت تا شهادت ايشان ارايه مي‌دهد.

وي با بيان اين كه «نسخه اصلي اين نوشتار به زبان عربي به نام "الامام علي من المهد الي اللحد" است» گفت: در اين کتاب شرح حال حضرت علي(ع) از ولادت تا شهادت بازگو شده است. مطالب کتاب با استناد به منابع متعدد شيعه و سني به رشته تحرير درآمده و حاوي مطالب متنوعي درباره زندگي، فضايل و کرامات حضرت علي(ع) است.
 
مسعودي تصريح كرد: در اين کتاب ضمن مروري بر مراحل کودکي، نحوه اسلام‌آوردن آن حضرت نيز بيان مي‌شود. سپس مباحثي نظير ماجراي ليلةالمبيت، هجرت علي(ع) به مدينه، جنگ‌هايي که علي(ع) در آنها شرکت داشت، روز مباهله، برخي فضايل(يقين، عفو، زهد، حکمت، عبادت و عدل)، حديث منزلت، روز غدير، سکوت علي(ع) و حکومت علي(ع) عنوان مي‌شوند.
 
مدير علمي انتشارات دليل ما يادآور شد: بخش‌هاي گوناگون اين كتاب شامل فرزند پرشكوه كعبه، پيشتازترين قهرمان اسلام و ايمان، قهرمان بي‌نظير ايثار و اخلاص، امير و داستان هجرت، امام علي(ع) و جهاد قهرمانانه، سيماي امام علي(ع) در آيينه قرآن، ويژگي‌هاي شكوهمند امير مومنان(ع)، رويداد فرهنگ ساز غدير، يورش رجال اموي بر شهرهاي مرزي و مردم بي‌دفاع، خداوندگار بيان و قلم، شهادت جان‌سوز امير مومنان(ع) در سخنان پيامبر(ص)، شهادت امام علي(ع) است.
 
به گفته مسعودي در بخشي از اين كتاب با عنوان «رويداد فرهنگ‌ساز غدير» آمده است: «حماسه جاودانه غدير از رويدادهاي شناخته شده‌اي است كه در نظر ياران پيامبر(ص) و فرزندان آنان، هيچ رويداي به شهرت آن نبوده و به همين دليل است كه اين رويداد شكوه‌بار در نثر و نظم بسياري از آنان از موقعيت ويژه‌اي برخوردار است، به گونه‌اي كه مي‌توان گفت موضوع غدير و امامت آسماني اميرمومنان(ع) در نظر ياران پيامبر(ص) و نسل پس از آن، بسان رسالت پيامبر(ص)، موضوعي ترديدناپذير است.» 

چاپ پنجم كتاب «امام علي(ع) از ولادت تا شهادت» از سوي انتشارات دليل ما در 672 صفحه، قطع وزيري و بهاي 80000 ريال به زودي به بازار نشر عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط