انتشار زندگینامه «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی به سرعت توجه دانشجویان اقتصاد و مدیریت را در هند جلب کرد و طی ماههای اخیر به فروشي چشمگیر دست يافت.\
به گفته کتابفروشان، اگر این کتاب در بسیاری از کشورها به عنوان «انجیل نازیسم» شناخته میشود، ولی دانشجویان هند این کتاب را به عنوان «راهنمای مدیریت» و همپایه کتابهایی چون «چه کسی پنیر مرا برد؟» اثر «اسپنسر جانسون» میدانند.
«سوهین لاخانی» یک کتابفروش از بمبئی میگوید : «دانشجویان به وفور برای خرید این کتاب مراجعه میکنند و ما هم از فروش آن خوشحالیم».
براساس گزارشها، یک شرکت چاپ و نشر هندی برای پاسخگویی به تقاضای فزآیندهای که این کتاب داشته، از زمان انتشار، تاکنون آن را سالی دوبار تجدید چاپ کرده است. به گفته «آر. اچ. شرما» رییس انتشارات جایکو، چاپ اول کتاب در سال 2003 دوهزار نسخه بود که بلافاصله به فروش رسید و از آن زمان به بعد، شمارگان کتاب هر سال افزایش پیدا کرد و به حدود 15 هزار جلد رسید. اين در حالي است كه سال پيش، طی 6 ماه 10 هزار جلد از این کتاب در کتابفروشیهای دهلی نو به فروش رسيد.
با این وجود برخی کارشناسان معتقدند که فروش کتاب دلایل سیاسی دارد و کمتر به بحث مدیریت مربوط است. دکتر «کورواچیرا» استاد فلسفه دانشکده سالسیان نگالند میگوید: البته ممکن است در برخی موارد دانشجویان مدیریت کتاب را بخرند ولی احساس من این است که خرید این کتاب بیشتر به فعال شدن برخی سازمانهای فاشیستی در هند و اطراف آن برمیگردد.
نظر شما