شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۵
کتابخانه‌های «کوثر» خمینی شهر و «مطهری» کوشک افتتاح شدند

صبح امروز در مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و استاندار اصفهان، كتابخانه‌هاي «كوثر» خميني‌شهر و «شهيد مطهري» كوشك آغاز به كار كردند. هزینه کلی ساخت كتابخانه كوثر، 2 ميليارد و 900 ميليون ريال بوده است._

به‌گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «محمد حسين صفار هرندي»، در آيين گشايش  كتابخانه‌ «كوثر»كه با مشاركت خيران ساخته شده‌است گفت: «خوشحالم  فضایی را افتتاح می کنم که سنگ بنای آن توسط  اهالي  همین شهر گذاشته شده است و این نشان از علاقه مردم منطقه به كتاب و كتابخواني است.»

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در زمينه اهداي كتاب‌هاي موردنياز به اين كتابخانه قول مساعد داد و افزود: «برای جلوگیری از هرگونه کج روی و انحراف در جامعه باید از فرهنگ کمک خواست و فرهنگ نیز با کتاب و کتابخانه در سطح جامعه رشد و ارتقا پیدا می کند. به مسوولان این شهر و مردمی که در ساخت این مجتمع فرهنگی مشاركت داشته اند، تبریک می گویم که بهترین راه را انتخاب کرده‌اند.» 

كتابخانه «كوثر» با مساحت 840 متر مربع و زيربناي يك هزار و 650 متر مربع در 2 طبقه با امكاناتي چون سالن اجتماعات چند منظوره، پاركينگ، مخزن كتاب و 2سالن مطالعه و بخش مرجع به بهره برداري رسيده است.

پس از اين مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهر کوشک کتابخانه «شهید مطهری» این شهر را که با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ساخته شده است را افتتاح كرد.

«صفار هرندي»، همچنين در این سفر از کتابخانه عمومی« امام جعفر صادق(ع)» خمینی شهر و کتابخانه دیجیتالی «اهل البیت اصفهان » بازديد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط