سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کولر صنعتی

کولر صنعتی یکی از پرکاربرد ترین محصولات در فصل تابستان برای مصارف صنعتی می‌باشند، که می توانند با پایین ترین میزان مصرف انرژی فضای قابل توجهی را خنک کنند و یک هوای با کیفیت و مطلوب را ایجاد کنند، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کولر صنعتی یکی از پرکاربردترین محصولات در فصل تابستان برای مصارف صنعتی می باشند ، که می توانند با پایین ترین میزان مصرف انرژی فضای قابل توجهی را خنک کنند و یک هوای با کیفیت و مطلوب را ایجاد کنند. کولر صنعتی از تکنولوژی سیستم تبخیری بهرمند هستند، که سیستم کارکرد مشابه به کولرهای آبی را دارند، و با عبور دادن جریان هوا از روی پد های سلولزی باعث خنک شدن هوای ورودی به سالن می‌شود.

انواع کولر صنعتی
کولر صنعتی یکی از پرکاربرد ترین محصولات در فصل تابستان برای مصارف صنعتی می باشند ، که می توانند با پایین ترین میزان مصرف انرژی فضای قابل توجهی را خنک کنند و یک هوای با کیفیت و مطلوب را ایجاد کنند.

کولر صنعتی از تکنولوژی سیستم تبخیری بهرمند هستند، که سیستم کارکرد مشابه به کولرهای آبی را دارند ، و با عبور دادن جریان هوا از روی پد های سلولزی باعث خنک شدن هوای ورودی به سالن می شود. کولرهای صنعتی به صورت کلی برای خنک کردن سالن ها و فضاهای یکپارچه با سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند، که جدا از این موارد کولرهای صنعتی به دلیل داشتن راندمان بالا و عملکرد مناسب در فضاهای مختلف و کاربری های دیگر مثل خنک کردن فضاهای باز (بسته به شرایط و کاربرد محیط) و خنک کاری سیستم هایی که به عنوان یک منبع حرارت و یا دستگاه هایی که گرمای زیادی ایجاد می کنند و نیاز به خنک کاری دارند استفاده می‌شود.

ویژگی‌های کولر صنعتی
پوشش فضای بین 1500 تا 2000 متر مکعب
عملکرد و راندمان مناسب در روزهای گرم سال
گارانتی بدنه 10 ساله و 18 ماه گارانتی کلی محصول
مصرف انرژی مناسب که در دسته بندی Grade A
کارکرد عالی در مکان هایی که سختی آب بالا و رسوب بالا دارند .
توان الکتروموتور بالا و پمپ آب قدرتمند در کنار مصرف انرژی پایین
استفاده از پروانه ساخته شده از جنس پلی آمید که وزن بسیار سبکی دارد و سطح راندمان کار را افزایش می دهد.
بدنه از جنس ورق گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای
قابلیت استفاده از تابلوی اینورتر برای تنظیم دور دریافتی پروانه
مجزا بودن کولر صنعتی در دو مدل تک فاز و سه فاز

کاربردهای کولر صنعتی
کولر صنعتی به صورت کلی برای خنک کردن سالن ها و فضاهای یکپارچه با سطح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، که جدا از این موارد کولرهای صنعتی به دلیل داشتن راندمان بالا و عملکرد مناسب در فضاهای مختلف و کاربری های دیگر مثل خنک کردن فضاهای باز (بسته به شرایط و کاربرد محیط) و خنک کاری سیستم هایی که به عنوان یک منبع حرارت و یا دستگاه هایی که گرمای زیادی ایجاد می کنند و نیاز به خنک کاری دارند استفاده می شود.

خنک کننده سالن های تولید
سیستم تهویه انبارها و سالن های نگهداری مواد اولیه
سیستم خنک کننده پاساژها و مراکز تجاری – اداری
سیستم خنک کننده باغ ، رستوران ها و باغ تالارها
سیستم خنک کننده اتاق های ژنراتور
تامین کننده هوای ورودی برای سالن های ماینینگ
موارد ذکر شده از اصلی ترین کاربردهای کولرهای صنعتی می‌باشد، و جدای از این موارد کولرهای صنعتی کاربردهای فراوان دیگری نیز دارند و صنایع  در زمینه های گوناگون می توانند از آنها بهره بگیرند.
 


مزایای کولر صنعتی
ایجاد یک هوای با کیفیت وتمیز داخل سالن
خروج آلودگی های داخل سالن
نصب و راه اندازی آسان
مصرف انرژی بسیار پایین
مقاومت بالا در شرایط و محیط های صنعتی
عملکرد عالی در گرم ترین روز های سال
استحلاک بسیار پایین
سرویس و نگهداری آسان
گارانتی 2 ساله
خدمات پس از فروش 5 ساله
گارانتی 10 ساله بدنه
استفاده از بهترین متریال و قطعات
ایجاد یک محیط مطلوب برای پرسنل برای بهره وری بهتر
ارسال سریع (48 ساعته) به تمام نقاط ایران
قیمت مناسب در کنار کیفیت بالای محصول
حذف سیتم کانال کشی داخل سالن
وزن مناسب و سبک
مقاومت بالای قطعات در برابر رسوب آب
قابلیت تنظیم دور (توسط تابلو اینورتر و پنل تنظیم دور تک فاز) به صورت آپشنال
کولرهای صنعتی برای چه متراژ فضایی مناسب هستند؟
هردستگاه کولر صنعتی درصورت عدم وجود منبع حرارتی درسالن
کولرصنعتی 24000 پوشش فضای بین 1800 تا 2200 m3
کولرصنعتی 20000 پوشش فضای بین 1500 تا 1800 m3
کولرصنعتی 18000 پوشش فضای بین 1200 تا 1500 m3
و به این نکته هم نیز باید اشاره کرد که کولرهای صنعتی به دلیل استفاده از سیستم تبریدبه صورت تراکمی (آبی) برای استفاده در آب و هوای شرجی پیشنهاد نمی شوند.

مقایسه کولرهای صنعتی با کولرهای آبی معمولی
در ابتدا باید گفته شود یک عدد کولرصنعتی 24000  راندمان برابر 9 عدد کولر 7500  را دارد ، و می تواند جایگزین 9 عدد کولر آبی 7500 باشد .
که اگر بخواهیم در قسمت مصرف انرژی مقایسه کنیم کولر 7500 آبی 6.3 لیتر آب مصرف می کند ، که در مقایسه با یک عدد کولرصنعتی 24000 باید این عدد را در 9 عدد دستگاه ضرب کنیم .

اما در مقابل کولر صنعتی 24000 تنها 4/5 آمپر مصرف برق و در هر ساعت بین 50 تا 80 لیتر مصرف آب خواهد داشت. جدا از این موارد سرویس کاری 9 دستگاه کولر آبی 7500 که به صورت سالانه نیاز به تعویض تسمه، گیریس کاری، تعویض پوشال و باید ( به دلیل طراحی خنکی ) پمپ و الکتروموتور هزینه های جاری بالایی را برای ما ایجاد می کند.

سیستم آبرسانی کولر های صنعتی:
در کلیه کولر های صنعتی از پمپ آب با توان 0.5 اسب تک فاز استفاده شده ، که قابلیت پمپاژ آب با دبی و فشار مناسب را دارند ، که توسط این پمپ به روی سقف دستگاه انتقال پیدا می کند ، و بعد از انتقال به قسمت بالایی کولرهای صنعتی توسط سسیستم لوله کشی و تقسیم آب بین 5 قسمت توسط سیستم یک پارچه سازی آب بر روی پد ها انتقال پیدا می کنند. بعد از عبور از پد ها آب به داخل تشت ریخته و دوباره به مدار آبرسانی باز می گردد ، که این سیکل گردشی آب به صورت مداوم ادامه دارد که باعث کاهش مصرف آب وافزایش راندمان می شود. جدا از این موارد زمانی که آب از روی پد ها به داخل تشت بر میگردد ، با عبور جریان هوا از روی پد های خیس آب هم خنک شده به داخل تشت آب می ریزد ، که به صورت معمول دمای آب داخل تشت بین 8 تا 15 درجه خواهد بود ، که این امر باعث راندمان بالای این مدل از کولر صنعتی می شود ، و همیشه با بالا ترین کیفیت و بهترین میزان سرمای خروجی رو می توانیم از کولر های صنعتی توقع داشته باشیم.

بازرگانی اس ام تهویه جهت مشاوره و یا خرید انواع کولر صنعتی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات محصول و یا ثبت سفارش با شماره ی  09924671072 | 021-22590072 تماس حاصل نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها