سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
«صحنه گردان دنیا» در کتابفروشی‌ها

جلد دوم از مجموعه کتاب «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» با نام «صحنه‌گردان دنیا» به قلم وحید لحمی و فرزاد یوسفی به تازگی ازسوی انتشارات کتاب جمکران در 375 صفحه و با قیمت 168 هزارتومان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سلسله کتاب‌های «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» نوشته وحید لحمی و فرزاد یوسفی شیوه‌ای نو در تبیین معارف دینی است و ادامه‌دهنده راه کسانی است که در سبک بیان معارف دینی تحویل آفریده‌اند. در این کتاب‌ها تلاش شده با ادبیاتی ساده و روان متنی مستند، علمی و دقیق ارائه شود. متنی که در عین علمی بودن، خشک و آکادمیک نیست.
جلد اول این مجموعه با عنوان «اینجا هتل نیست» چندی پیش به چاپ رسیده است.

در جلد دوم این مجموعه با عنوان «صحنه‌گردان دنیا» که اخیرا توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده، به این سؤالات پرداخته می‌شود که آیا مدرسه دنیا که ما صبح تا شب در آن زندگی می‌کنیم و با مشکلاتش درگیر هستیم، مدیر و مدبری هم دارد؟ آیا مدیرش در صحنه حاضر است یا تدبیر را به اراده‌های انسان‌ها و حوادث و شرایط پیرامونی سپرده است؟ تا چه حد این مدیر در تدبیرگری حوادث دنیا حاضر است؟ و ...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «می‌دانیم همه انسان‌های دیندار پولدار نیستند. در طول تاریخ، بسیاری از مردان خدا وضع مالی خوبی داشته‌اند، از انبیا و علما و صلحا، مثل سلیمان نبی و بسیاری هم فقیر بوده‌اند، مانند بسیاری از علما. برخی هم در برهه‌ای غنی و در برهه‌ای فقیر بوده‌اند، همچون ایوب نبی و بسیاری از متدینان. همین الان هم همین‌طور است و همه علما و متدینان وضع مالی یکسانی ندارند. همه انسان‌های بی‌دین هم پولدار نیستند. بسیاری از انسان‌های بی‌دین، فقیر و برخی هم پولدار هستند. برخی در برهه‌ای دارا هستند، ولی بعد فقیر می‌شوند یا برعکس. همه شما تعداد زیادی از مردم فقیر را می‌شناسید که بی‌دین هستند و بسیاری از پولدارها هم دین‌دار نیستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها