چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
۹۰۰ هزار کتاب از کتابخانه‌های همدان امانت رفته است

همدان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: طی سال جاری تاکنون ۹۰۰ هزار نسخه کتاب به امانت رفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، عاطفه زارعی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۸ کتابخانه عمومی شامل ۷۰ باب کتابخانه شهری، ۴۷ باب روستایی و یک باب کتابخانه سیار شهری در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند بیان کرد: این میزان عضو کتابخانه، ۴.۱۹ درصد از جمعیت کل استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۷۱۱ هزار و ۳۴۶ نسخه کتاب به امانت داده شده است افزود: ۱۳۷ هزار و ۸۷۵ نسخه کتاب نیز در دو ماهه نخست سال جاری به امانت رفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است یادآور شد: انتظار می‌رود در سال جدید بیش از ۹۰۰ هزار نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه‌ها افزوده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با توجه به اقدامات انجام شده اعضای کتابخانه‌ها نیز به بیش از ۸۰ هزار نفر برسد.

برگزاری بیش از ۱۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی همدان

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۲۱ برنامه فرهنگی اجرا شده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که ۱۲ هزار و ۶۷۲ برنامه فرهنگی تا پایان سال جاری برگزار شود.

زارعی به همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌ منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک ۲۵ و ۲۶ مهرماه به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در فضایی که بنا به ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نوین و گروه‌های جوان شکل می‌گیرند و جامعه به‌سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود، با مجموعه‌ای از نیازها در زمینه‌ عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش و مهارت روبرو هستیم که کتابخانه‌های عمومی برحسب مأموریت خود می‌توانند پیشقدم تأمین آنها باشد.

زارعی تأکید کرد: دبیرخانه همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این همایش دعوت کرده تا آثار خود در قالب مقاله را تا تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ در یکی از محورهای اعلام شده به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها