دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تقویت مؤسسات قرآنی در صدر حمایت‌های وزارت فرهنگ قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران ارشد سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: تقویت موسسات قرآنی درصدر حمایت‌های وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه (7خردادماه) در نشست تقدیر از اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران ارشد سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه تجربه ممتاز برگزاری سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت، دستگاه‌های مختلف و به‌ویژه نهادهای مردمی رقم خورد، گفت: درخشش مردم و نهادهای مردمی در بخش‌های اصلی و جانبی نمایشگاه قرآن بار دیگر نشان داد حضور مجموعه‌های مردمی در میدان، اتفاقات مهمی را رقم می‌زند.
 
اسماعیلی ادامه داد: حضورامت در میدان، رکن نهضت امام خمینی(ره) بود و پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با گردهم آمدن مردم حول امام(ره) به دست آمد.
 
وی برپایی سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم همزمان با نوروز و ماه مبارک رمضان و استقبال گرم مردمی از آن را اتفاقی کم نظیر توصیف کرد و گفت: پس از اتفاقات نیمه دوم سال گذشته عده‌ای نگران کمرنگ شدن حضور مردم در رویدادهای فرهنگی بودند و عده‌ای دیگر نگران از هنجارشکنی در این رویدادها. اما حضور پررنگ و عزم راسخ مردم، همه تصورات را برهم زد تا تلاش بدخواهان برای تحریم فعالیت‌های فرهنگی هنری ناکام بماند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه سی‌امین نمایشگاه قرآن بدل به رخدادی عزتمندانه برای فرزندان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شد، گفت: نمایشگاه قرآن کریم نشان داد اکثریت مطلق مردم ایران به انقلاب اسلامی پایبند و عاشق امام امت هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن گفت؛ علاوه بر موفقیت بخش‌های اصلی و جنبی، بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال شاهد حضور دو وزیر فرهنگ و مقاماتی از کشورهای اسلامی بود تا سالی باشکوه برای دیپلماسی قرآنی و تشکیل مجامع قرآنی بین‌المللی آغاز شود.
 
اسماعیلی با اشاره بازدید هفت میلیون نفر از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: مردم همچون نمایشگاه قرآن، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز پایبندی به عفاف و حجاب را به رخ کشیدند و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تحکیم کردند.
 
وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند با تسهیل‌گری، نظارت و حمایت از گروه‌های مردمی قدرت مردم ایران را در رویدادهای فرهنگی هنری به رخ جهانیا‌ن بکشد.
 
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رویدادهای قرآنی منحصر و محدود در تهران نیست، گفت: نور قرآن در همه شهرهای کشور تابیدن گرفته و مطالبات قرآنی در صدر انتظارات فرهنگی مردم قرار دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توجه خاص رهبری معظم انقلاب به مجالس قرآن و استقبال چشمگیر مردم سراسر کشور از این مجالس بهترین ظرفیت در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است، بنابراین می‌توان با پیوند زدن رویدادهای کشور و روزعای خاص به مجالس قرائت قرآن، شهرها و کشورمان را با تلاوت قرآن نورانی کنیم.
 
اسماعیلی تاکید کرد: هدف دولت انقلابی گسترش سیره و سلوک مومنانه است و ایمان جز با توجه به قرآن پدید نمی آید، بر این اساس قرآن سرلوحه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در مصارف بند ه تبصره 9 بودجه سال جاری، تقویت موسسات قرآنی درصدر حمایت‌های وزارتخانه قرار گرفته است.
 
وزیر فرهنگ در پایان با بیان این که نمایشگاه و رویدادهای قرآنی بهانه گسترش ارزش‌های دینی و انقلابی در سرتاسر کشور است، ابراز امیدواری کرد اعماق وجود فرزندان ایران به نور قرآن روشن شود.
 
پیش از سخنان وزیر فرهنگ،  علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عید نوروز و ماه رمضان امسال نیازمند یک طراوت و نشاط خاص بود، اظهار کرد: این فضا توسط نمایشگاه قرآن محقق شد.
 
معاون قرآن و عترت تاکید کرد: رضایت رهبر معظم انقلاب و اعتماد رییس جمهور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما جای خرسندی دارد و در عین حال تکلیف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند. خوشبختانه مواجهه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قرآن و مسجد، بوروکراتیک و ‌سازمانی‌ نیست، بلکه از اعماق وجود و قلبی است.
 
معاف با اشاره اینکه امروز جامعه قرآنی به شکلی هم‌افزا کارهای قرآنی به پیش می‌برند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز جامعه قرآنی پشت هم قرار گرفته و کارهای هم‌افزا انجام می‌دهند. ۷۰درصد نمایشگاه قرآن مردمی بود و اگر سال آینده حضور داشتیم قرار است نمایشگاه بیشتر در اختیار حوزه مردمی قرار گیرد.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان این نشست با حضور وزیر فرهنگ از دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها