یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتخاب مبلمان برای خانه های کوچک کار سختی است. چرا که فضای محدودی دارید و باید مبلمانی را انتخاب کنید که در عین جا شدن در محیط، زیبایی و راحتی را هم در فضا به ارمغان آورد. مبل ال یک انتخاب خارق العاده برای خانه هایی با سالن های کوچک است. چرا که به راحتی می توانید مبل ها را در سالن بچینید. همچنین طراحی شیک و جذابی دارند که هم برای نشیمن و هم برای پذیرایی مناسب می باشد و نیازی به خرید مبلمان دیگر نخواهید داشت.
 
مبل ال برای چه خانه هایی مناسب است؟
مبل های ال همانطور که از نام آن ها مشخص است به صورت حرف L انگلیسی چیده می شوند و به همین خاطر به این اسم شهرت دارند. پشته آن ها زیاد بلند نیست و برای طراحی مبل از خطوط شکسته و اشکال هندسی استفاده می شود. همین عوامل باعث شده تا حجیم نباشد و در عین سبک بودن قدرت تحمل وزن بالایی را هم داشته باشد. به همین خاطر شما می توانید برای سالن نشیمن، خانه های کوچک، خانه هایی با دکوراسیون مدرن، حال پذیرایی کوچک و... به راحتی از آن استفاده کنید.

نکات خرید مبل ال  
مبل ال یک انتخاب هوشمندانه برای جذابیت بیشتر دکوراسیون است. این مبل با توجه به تنوع بالایی که دارد برای تمامی دکوراسیون ها مناسب بوده و باعث زیبا شدن چیدمان می شود. شما می توانید مبل ال را در کنار دیگر مبلمان هم استفاده کنید. البته به شرطی که سالن بزرگی داشته باشید. اما فراموش نکنید که در زمان خرید مبل ال به یک سری نکات باید دقت کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


 
مدل مبل ال
مبل L مدل های بسیار متنوعی دارد. درست است که همه آنها از قانون عمودبرهم پیروی می کنند و به شکل دو وجه و عمود بر یکدیگر طراحی شده اند اما مدل های مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارتند از:
مبل بلوکی
مبل ال چستر
مبل باکس دار
فرانسوی
ترکیه ای
مبل ال اسپرت
و...
انتخاب از بین مدل های مختلف این مبل بستگی به نظر شما، چیدمان و... خواهد داشت. می توانید به صورت آزادانه هر مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید.

متریال سازنده مبلمان ال
یکی دیگر از مهم ترین نکات که هنگام خرید مبل ال باید به آن دقت کنید، متریال به کار رفته جهت ساخت مبل راحتی است. بهتر است برای ساخت این مبل ها از چوب روس و نراد استفاده شوند که طول عمر بالایی دارند و بسیار مقاوم هستند. همچنین در زمان نشستن روی مبل صدا نمی دهند. البته چوب توسکا و راش هم برای این مبل ها گزینه خوبی خواهد بود. دقت کنید که تراکم اسفنج های مبل هم بالا باشد تا بر اثر استفاده حالت اولیه خود را از دست ندهد.

رنگ و طرح پارچه مبل ها
رویه مبل های ال نیز از دیگر نکاتی است که باید در نظر بگیرید. جنس رویه مبل ممکن است مخمل، پارچه ای، چرم و... باشد. هر یک از این رویه ها مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند. بهتر است با در نظر داشتن نوع مصرفی خود رویه آن را انتخاب کنید. برای مثال: اگر مبل را برای اتاق کارتان می خواهید رویه چرمی مناسب خواهد بود در صورتی که برای نشیمن رویه پارچی گزینه بهتری است.
 
علاوه بر جنس رویه رنگ و طرح آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد و زیبایی کل دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می دهد. از رنگ های خنثی استفاده کنید که هیچگاه از مد نمی افتد و همچنین باعث بزرگتر به نظر رسیدن سالن شما می شود.



تخت خواب شو بودن مبل
برخی از مبل های ال قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند. با خرید این مدل از مبل ال می توانید یک تخت مهمان هم داشته باشید و شب ها آن را به تخت تبدیل کنید. البته در نظر داشته باشید که این مبل ها قیمت بالاتری به نسبت مدل های ساده دارند.  

انواع مبل ال برای خانه های کوچک
مبل های ال انتخاب ایده آلی برای خانه های کوچک هستند اما انواع مختلفی دارند که باید بتوانید از بین آن ها بهترین مدل را انتخاب کنید تا چیدمان جذاب و منحصر به فردی داشته باشید. انواع مبل ال که می توانید برای خانه خود انتخاب کنید، عبارتند از:

مبل باکس دار
این نوع از مبل های ال طول بلندتری دارند. چرا که در قسمت انتهاب مبل فضاهای کوچکی وجود دارد که در صورت نیاز برای نشستن می توان از آن ها استفاده کرد. این باکس ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در زمان میزبانی از مهمانان بسیار پر کاربرد هستند.
 


مبل بلوکی
این مبل ها به صورت دو تکه هستند. شما می توانید بسته به فرم سالن و فضایی که در اختیار دارید فرم چیدمان آن ها را مشخص کنید. این مبل ممکن است از چند بلوک تشکیل شده باشد که در صورت قرار گرفتن کنار یکدیگر یک ست مبل کامل و دوست داشتنی می شوند. این مبل ها بیشتر برای مستاجرین مناسب است تا در صورت تغییر خانه بتوانند مدل مبل را هم تغییر دهند.

مبل پایه دار
مبل های ال به صورت پایه کوتاه و پایه بلند تولید می شوند. اینکه کدامیک از آن ها برای شما مناسب است بستگی به سلیقه و نظر خودتان خواهد داشت.

انواع چیدمان مبل ال برای خانه  
برای چیدمان مبل های ال مدل های مختلفی پیش روی شما است که با در نظر داشتن فرم سالن و مدل مبل می توانید انتخاب کنید. رایج ترین آن ها عبارتند از:
 


به صورت شکل ال بچینید
در این مدل نیاز به تغییرات خاصی ندارید و مبل ها را همانطور که هستند در سالن قرار خواهید داد. دقت کنید که مبل ال اگر قرار است در مقابل دیوار باشد، سمت بلند تر مبل جلوی دیوار قرار گیرد.

با مبل های تکی ست کنید
می توانید برای جذابیت بیشتر در مقابل یکی از ضلع های مبل ال، دو صندلی تک نفره هم قرار دهید تا یک فضاسازی شیک و زیبا داشته باشید.

مبل ال را در گوشه بگذارید
یکی دیگر از روش های چیدمان مبل ال قرار دادن آن در گوشه سالن است که می توانید در مقابل آن هم میز ست با مبلمان را بگذارید.
بهترین مکان برای مبل ال
انتخاب بهترین مکان برای مبل ال بستگی به مساحت سالن شما، مدل مبل ها، سبک چیدمان و... خواهد داشت. اما در بین تمامی روش های چیدمان، قرار دادن مبل ال در گوشه و در مقابل دیوار همیشه تماشایی و کاربردی است همچنین فضای کمی را هم اشغال می کند.
 


مبل ال از کجا بخرم  
برای آنکه مبل هایی با دوام و با کیفیت داشته باشید باید آن ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. فروشگاه چندسو انواع مدل های مختلف مبل ال را در رنگبندی های مختلف عرضه می کند که می توانید متناسب با بودجه ای که دارید انتخاب و خریداری نمایید.

مبل ال خودم رو انتخاب کردم!
این مبل ها به راحتی جابه جا می شوند و برای استفاده روزمره گزینه مناسبی هستند. مبل ال را می توانید به تنهایی در سالن قرار دهید. البته می توانید برای پذیرایی هم از آنها استفاده کنید. همچنین امکان ست کردن این مبل ها با دیگر مبل های پذیرایی و سلطنتی هم وجود دارد. به شرطی که رنگ و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبل می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:
09355800167 - 02632828290 - 02632828293
Chandsoo.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها