چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کاروان کتاب «یاد یار مهربان» ارتش به کرمان رسید

در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲ کاروان کتاب «یاد یار مهربان» ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان کرمان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز 1402 کاروان کتاب «یاد‌ یار مهربان» ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان کرمان رسید.

امیرعباس ملکی‌زاده، جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در آیین استقبال از این کاروان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده کل قوا است و ارتش تمام تلاش خود را می‌کند تا منویات رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه‌ها در جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه‌اندازی کاروان فرهنگی کتاب یاد یار مهربان کرده است، گفت: در قالب این کاروان بیش از 63 هزار جلد کتاب در سطح کشور توزیع می‌شود.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه امروز این کاروان به استان کرمان رسیده و یکی از برنامه‌های آن توزیع بیش از 4 هزار جلد کتاب است، بیان کرد: موضوع کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس و از انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و روحیه شهادت‌طلبی در بین نسل جوان جامعه است.

وی با بیان اینکه این اقدام فرهنگی در واقع لبیک به فرمان امام خامنه‌ای است، ادامه داد: در سطح قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تعداد 4 هزار و 600 جلد کتاب توزیع می‌شود.

امیر ملکی‌زاده با اشاره به اینکه در انتخاب نوع کتاب‌ها سعی شده جایگاه برجسته و انکار ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و انتقال حقایق و ارزش‌های دفاع مقدس مدنظر باشد، گفت: نیروی زمینی ارتش نخستین نهادی است که روزشمار کامل جنگ تحمیلی را در قالب مجموعه 9 جلدی تلخیص تقویم دفاع مقدس تهیه و چاپ کرده که در این طرح نیز تعدادی از آن توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح کتاب یاد یار مهربان تجهیز کتابخانه‌های نزاجا در قالب مستندنگاری، روزشمار، رمان و داستان، شرح حال‌نویسی، زندگینامه و سرگذشت شهدا، تاریخ شفاهی جنگ و شعر ساماندهی می‌شود، افزود: کتاب‌های در نظر گرفته شده در تمام پادگان‌های ارتش در بین سربازان و آسایشگاه‌های سربازی، کوی سازمانی و مهمانسراهای ارتش توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها