چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در معاونت اسناد ملی برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور با حضور معاون بانک، بيمه و شركت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی مديران عامل بانک‌ها، معاون بانكی مركزی و محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور با حضور معاون بانک، بیمه و شركت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی، مدیران عامل بانك‌های ملی، مسكن، سپه، صادرات، ملت، رفاه، تجارت، كشاورزی، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانك، كارآفرینی امید، معاون بانكی بانك مركزی و محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
 
سید عباس حسینی، معاون بانك، بیمه و شركت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افزایش همكاری‌های وزارت اقتصاد و مجموعه‌های تابعه طی ماه‌های اخیر با سازمان اسناد و كتابخانه ملی، در سخنان خود بر اهمیت مدیریت صحیح و اصولی اسناد و مدارك، تأثیر آن در ارتقاء عملكرد نظام بانكی و كاهش هزینه‌ها و لزوم همكاری هرچه بیشتر بانك ها با سازمان اسناد و كتابخانه ملی در اجرای قانون اسناد ملی ایران تاكید کرد.
 
محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه به تشریح قانون اسناد ملی ایران و معرفی اعضا و جایگاه شورای اسناد ملی به عنوان مرجع فرا قوه‌ای و تصمیم­‌گیر در مدیریت اسناد و مدارك كشور پرداخت.
 
وی در ادامه درباره نحوه گردش كار و مدیریت اسناد و مدارك توسط سازمان در حوزه‌های تخصصی بررسی، ارزشیابی و تعیین تكلیف، تنظیم، توصیف و هوشمندسازی، ضدعفونی، مرمت و آسیب زدایی و دسترس پذیر كردن اسناد و پشتیبانی از نظام اداری كشور ازطریق ارائه اسناد و مدارك مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.
 
معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین بر اهمیت مدیریت و حفظ و نگهداری اصولی اسناد و مدارك تاكید كرد و ضمن معرفی نمونه‌هایی از ارزشمندترین اسناد و مدارك دریافتی توسط سازمان؛ به برنامه تحویل گسترده اسناد ازسوی مهم‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های اداری كشور اشاره داشت و سیاست‌های سازمان درباره انتشار هدفمند اسناد و مدارك را برای پاسخگویی به نیازهای دستگاه‌ها، شرایط روز كشور و محققان و پژوهشگران، مهم ارزیابی کرد.
 
جعفریان ضمن تاكید بر توانمندی‌های سازمان در مدیریت اسناد و مدارك كشور، به عنوان دارنده لبه دانش در این حوزه تخصصی بر زمینه‌های همكاری بین سازمان و بانك‌ها در حوزه‌های مدیریت، ارزشیابی ، تعییین تكلیف سوابق راكد، تنظیم و توصیف تطبیقی، ایجاد اطلاعات افزوده و ارزشمند از اسناد و مدارك، استانداردسازی محیط‌های بایگانی و مراكز نگهداری اسناد و مدارك تاکید کرد.
 
وی همچنین استاندارد‌سازی سامانه‌های الكترونیكی تولید و نگهداری اسناد و مدارک، ضدعفونی، آسیب‌زدایی و مرمت اسناد و مدارک، جلب حمایت بانک‌ها به‌عنوان حامیان اسناد ملی ایران برای كمک به دریافت اسناد و مدارک تاریخی در دست افراد و خاندان‌ها و حفاظت و نگهداری اصولی از آن‌ها، استفاده كاركنان سازمان از امكانات رفاهی بانك‌ها و استفاده كاركنان بانك‌ها از اسناد و مدارك، كتاب و سایر منابع در اختیار سازمان را تشریح کرد.
 
در پایان این نشست، مدیران عامل حاضر در جلسه نیز نكات و سؤالات خود را پیرامون مباحث ارائه شده مطرح کردند و ضمن استقبال از آغاز همكاری در اجرای قانون اسناد ملی ایران، بر اهمیت آن و نیاز بانك ها به خدمات و توانمندی سازمان در این زمینه و ادامه همکاری تاكید كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها