سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
ققنوس سینمای انقلاب، امسال هم‌آشیانه سیمرغ فجر است

مظاهری دبیر دوازدهمین جایزه سینمایی ققنوس و محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب از برگزاری همزمان این رویداد با جشنواره فیلم فجر در برج میلاد خبر داد و گفت که گفتمان این دوره «سینما پیشرفت، روایت قرن جدید» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سعید مظاهری دبیر دوازدهمین جایزه سینمایی ققنوس و محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب از برگزاری این دوره از رویداد در برج میلاد و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر داد.

مظاهری بیان کرد که امسال ققنوس سینمای انقلاب با سیمرغ هم‌آشیانه خواهد بود. این جایزه امسال سه طیف مهمان دارد که طیف اول مهمانان همیشگی سینما انقلاب‌اند که جمعی از هم‌اندیشان و فرهیختگان و اساتید دانشگاه هستند. طیف دوم مهمانان امسال جمعیت بانوان کشور است که شامل 100 نفر از زنان اساتید حوزه و دانشگاه و فعالین اجتماعی آنهاست که به بحث روایت سینما از زن ایرانی می‌پردازد.

سینما , جشنواره فیلم فجر , چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ,

وی ادامه داد: اما گروه سوم مهمانان دوازدهمین محافل هم‌اندیشی سینما انقلاب، مدعوین بین‌الملل ما خواهند بود که حدود 100 نفر از فعالین رسانه و زنان کشورهای دنیا هستند که به بررسی موضوع پیشرفت جهان اسلام در سینما خواهند پرداخت.

این فعال فرهنگی بیان کرد که سینما انقلاب سلسله محافل هم‌اندیشی است که همه‌ساله با انتخاب یک گفتمان برگزار می‌شود. این گفتمان براساس نیازهای روز انتخاب می‌شود. گفتمان امسال سینما انقلاب، گفتمان «سینما پیشرفت، روایت قرن جدید» خواهد بود و در محافل به این موضوع خواهیم پرداخت، ضمناً دبیر علمی این رویداد دکتر محمدمحسن دوباشی و دبیر سینمای این دوره دکتر روح‌الله رجبی هستند.

مظاهری در پایان گفت: یکی از اقدام‌های امسال سینما انقلاب پیاده‌سازی شبکه داوری خواهد بود. سال گذشته با 80 نفر داوری آثار از منظر علوم انسانی انجام شد اما امسال این شبکه داوری به 300 نقر ارتقا پیدا می‌کند و از میان این 300 نفر شخصیت علمی و فرهنگی، داوری آثار اتفاق می‌افتد که البته این جمعیت صرفاً مدعوین سینما انقلاب نیستند بلکه این جمعیت شامل برخی دیگر از اساتید و فعالین فرهنگی خارج از این گروه‌ها هم می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها