یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
خاطره‌نگاری‌ از زندگی یکی از قهرمانان جنگ در «خلبان صدیق»

کتاب «خلبان صدیق» مجموعه خاطرات آزاده خلبان امیر محمدصدیق قادری از سوی محمد قبادی مصاحبه و تدوین شده که توسط نشر سرو به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خلبان صدیق»؛ روایت خاطرات آزاده سرافراز خلبان امیر سرتیپ محمد صدیق قادری به نویسندگی محمد قبادی از سوی انتشارات سرو منتشر شد.

نوشتن و اندیشیدن درباره کسی که می‌دانی تو را نمی‌شناسد، اما حاضر است جانش را برای آرامش و آسایشت بدهد سخت است.

در این میان خاطرات و نوشته‌های رزمندگان دوران پرافتخار 8 سال دفاع مقدس برای نسل جوانی که آن دوران را به چشم خویش ندیده‌اند بسیار جذاب و خواندنی است. کتاب «خلبان صدیق» یکی از همین خاطره‌نگاری‌های جذاب و خواندنی؛ روایتی از زندگی یکی از قهرمانان و آزادگان سرافراز ایران اسلامی است که می‌تواند مقبول نظر مخاطبین این حوزه بیفتد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «از درون سلول نه آسمانی دیده می‌شد و نه اثری از آفتاب و مهتاب بود، اصلا شب و روز را گم کرده بودم، فقط فکر و خیال می‌کردم؛ فکر و خیال‌هایی که اگر ادامه می‌یافت حتما مرا به جنون می‌کشاند...کم کم به این فکر کردم که جسمم از بین رفته، پس حداقل روح و روانم را نجات بدهم و نگذارم بمیرد... خودم را رویین تن تصور می‌کردم... روزها بیش از صدبار آجرهای سلول کوچکم را می‌شمردم؛ شاید هم 200 بار!... از هر طرف که می‌شد می‌شمردم تا فکر و خیال آزاد دهنده به سراغم نیاید...»

خلبان صدیق که تحقیق و تدوین آن برعهده محمد قبادی بوده است، در 542 صفحه، شمارگان 200 نسخه از سوی انتشارات سرو منتشر شده است.

گفتنی است موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در سال های اخیر همواره سعی کرده تا در باب تبیین فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت قدم های موثری بردارد. مجموعه انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حمایت و پشتیبانی از هنرمندان متعهد و خوش ذوق انقلابی و جوان، کتاب‌های فاخری را در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به بازار نشر عرضه کرده است. یکی از این آثار کتاب «خلبان صدیق» نوشته محمد قبادی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها