چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
معرفی و رونمایی آثار ادبی و هنری ویژه سالگرد «حاج قاسم» در موزه رضوی

مجموعه‌ای از آثار ادبی و هنری مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکصد و پنجاه و دومین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر حضرت رضا(ع) معرفی و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، این مراسم با رونمایی از کتاب «سلیمانی عزیز(2)» و سه تابلوی هنری روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سردار علی قاسمی مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از هنرمندان و مدیران و کارشناسان این سازمان در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری این آستان مقدس برگزار شد. 
 
در این مراسم مهدی قربانی محقق و نویسنده جلد دوم کتاب «سلیمانی عزیز» اظهار کرد: مکتب سلیمانی، مکتب «صدق» و «اخلاص» بود. چراکه سردار حاج قاسم سلیمانی تمام آنچه را که داشت در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب هزینه کرد. 

وی با ذکر خاطراتی از زندگی سردار سلیمانی در تأیید صدق و اخلاص ایشان گفت: این سردار شهید می‌خواست از نظرها دور باشد، اما امروزه شاهد هستیم که مجالس یادبود و بزرگداشت بسیاری برای ایشان برگزار شده و می‌شود.

در ادامه قربانی در خصوص جلد دوم کتاب «سلیمانی عزیز» بیان کرد: این کتاب با محوریت گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته شده و مایه افتخارم است که در سالروز شهادت سردار در موزه حرم مطهر رضوی رونمایی می‌شود. 

وی گفت: جلد اول کتاب سلیمانی عزیز با همکاری تنی چند از نویسندگان انتشارات «حماسه یاران» قم با مطالعات پژوهشی و بررسی مصاحبه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی و... مرتبط با سردار سلیمانی، تنها 50 روز پس از شهادت سردار منتشر شد و اکنون نیز چاپ 90 را پشت سر گذاشته است. 

قربانی افزود: جرقه تألیف جلد دوم این کتاب نیز در سال گذشته در ذهنم زده شد و با بررسی مصاحبه‌ها و مستندهای تولید شده با محوریت سردار سلیمانی، تلاش کردم تا این اثر دربردارنده خاطرات ناب و جدیدی از ایشان باشد.  

این نویسنده خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستم که جلد دوم کتاب سلیمانی عزیز در مدت 10 روز که از چاپ آن می‌گذرد به چاپ هفتم رسیده است. امیدوارم بتوانیم راویان خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.
 

تابلوی کاشی هفت رنگ پرتره سردار سلیمانی اثر ابوالقاسم صادقی هنرمند خراسانی که سه بار رنگ‌آمیزی و پخته شده و در برابر شرایط اقلیمی بسیار ماندگار است، از جمله سه تابلوی هنری بود که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش در این مراسم رونمایی شد.

همچنین تابلوی پرتره سه بعدی که از یک جهت تصویر سردار سلیمانی و از جهت دیگر تصویر ابومهدی المهندس در آن قابل مشاهده است، در این مراسم رونمایی شد. این اثر توسط علی اکبر نداف سلامی عضو انجمن هنرهای تجسمی معاصر کشور با تکنیک اکریلیک بر روی حدود صد قطعه چوپ در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر طراحی شده است. 

تابلوی سوم نیز اثری سیاه قلم از پرتره سردار سلیمانی در لباس خادمی حرم مطهر رضوی با لبخندی پدرانه با عنوان «نوید شهادت» بود.  

 به گزارش ایبنا؛ در محل برگزاری این مراسم مجموعه‌ای از آثار با محوریت سردار قاسم سلیمانی به ویژه آثار اهدایی ایشان به موزه آستان قدس رضوی که در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری این آستان مقدس در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار دارد و همچنین منتخبی از کتاب‌های موجود در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با محوریت این سردار شهید در دو ویترین مجزا معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها