یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
نویسنده «داستان‌های شهر جنگی» مهمان حوزه هنری می‌شود

ششمین نشست تخصصی«مهمان» برای دیدار با چهره‌های ماندگار داستان ایرانی با حضور حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین نشست تخصصی «مهمان» برای دیدار با چهره‌های ماندگار داستان ایرانی با حضور حبیب احمدزاده و تیمور آقامحمدی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، یکشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۵ در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود.

حبیب احمدزاده رمان‌نویس، مستندساز، فیلمنامه نویس، کارگردان و محقق در ۲۷ مهر ۱۳۴۳ خورشیدی در آبادان متولد شد؛ اما اصلیت خانواده وی که در آستانه جنگ دوم جهانی به آبادان مهاجرت کرده‌اند، از دلوار بوشهر است. احمدزاده فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است.

نگاه متفاوت حبیب احمدزاده به پدیده جنگ، آثار وی را از دیگر نویسندگانی که به این موضوع پرداخته‌اند، متمایز می‌کند. وی به واسطه سبک نویسندگی و موضوعات انتخابی برنده جوایز متعدد شده و آثارش به چاپ‌های مکرر رسیده و در محافل ادبی داخل و خارج بررسی شده است.

«داستان‌های شهر جنگی»، «شطرنج با ماشین قیامت» و «کد۲۴» از جمله کتاب‌های مشهور احمدزاده است که به چند زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده است.

 رمان «شطرنج با ماشین قیامت» به سه زبان عربی، آلبانیایی و انگلیسی به ترتیب به وسیله محمد الامین، گنس ملویا و پال اسپراگمن ترجمه و به عنوان منبع درسی ادبیات مدرن خاورمیانه در دانشگاه راتگرز آمریکا معرفی شده است.

ششمین نشست «مهمان» ساعت ۱۵ امروز، ۲۷ آذرماه در سالن طاهره صفارزاده به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری طبقه همکف برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها