پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کتابخانه تخصصی مادر و کودک در سروستان ساخته می‌شود

آئین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی تخصصی مادر و کودک شهرستان سروستان در استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، آئین کلنگ‌زنی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان و جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان در آستانه روز بزرگداشت این شهر با حضور عبدالعلی رحیمی نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، قاسم فریدیان فرماندار سروستان، سیدعباس موسوی امام‌ جمعه سروستان، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، مدرسه‌ساز و خیرین سلامت سروستان و نماینده خیر برگزار شد.

عبدالعلی رحیمی، نماینده شهرستان سروستان، کوار و خرامه در مجلس در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی سروستان، با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان، عنوان کرد: خوشبختانه این پروژه مهم امروز کلنگ‌زنی شد و لازم است با اعتبارات اولیه این پروژه فونداسیون کتابخانه بسته و کار ساخت آغاز شود. تلاش می‌کنیم از بودجه‌های در اختیار نماینده و با کمک فرمانداری سروستان پروژه به ۵۰ درصد برسد.

وی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، مورد نیاز شهرستان سروستان است. از ظرفیت خیرین و صنایع در شهرستان‌ها برای ورود به حوزه‌های فرهنگی و به ویژه کتابخانه‌های عمومی استفاده خواهیم کرد.

قاسم فریدیان فرماندار سروستان نیز در این نشست با بیان این‌که کتابخانه موجبات توسعه فرهنگی را به بار می‌آورد، عنوان کرد:  توسعه کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است. از شاخص‌های توسعه هر شهرستان وجود زیرساخت‌های فرهنگی است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سروستان، اضافه کرد:کلنگ‌زنی کتابخانه سروستان را که نیاز و درخوسات مردم بود به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با همکاری دولت و خیرین این پروژه هرچه زودتر به ثمر برسد. برای ساخت این پروژه نیز، هم از طریق جذب بودجه و هم از بودجه داخلی شهرستان، اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

فریدیان تأکید کرد: کتابخانه‌ها نیز باید ساز وکارهایی ایجاد کنند تا جوانان و خانواده‌ها را به کتابخانه‌ها جذب کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از خیرین شهرستان سروستان، در پایه‌گذاری  کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان، عنوان کرد: دو سال پیش، آئین گرامیداشت پنجاه سال خدمات کتابخانه عمومی علامه طباطبایی سروستان را برگزار کردیم و این نشان دهنده همت و طبع بلند مردم سروستان است.  پنجاه سال قبل زمانی که بسیاری از شهرهای بزرگ کشور کتابخانه نداشتند، مردم نیک‌اندیش سروستان به فکر ساخت کتابخانه و دانش اندوختگی و علم آموزی بودند.

روح الله منوچهری اضافه کرد: امروز هم توفیق داریم که در حوزه‌ای تازه در سروستان گام برداریم. دومین کتابخانه تخصصی مادر و کودک استان در سروستان کلید خورد و این بسیار ارزشمند است. زیرا برای این‌که نسل بعد را کتابخوان کنیم باید به کودکان توجه کرد.

وی اضافه کرد: شروع این پروژه با همکاری خیرین است و هر کاری که با حضور خیرین همراه شود، برکت و رشد به همراه دارد. خیرین کتابخانه‌ساز بازوی قدرتمند کتابخانه‌های عمومی هستند و خیرین در حوزه‌های ساخت و تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی کمک کرده‌اند؛ به‌طوری‌که بسیاری از پروژه‌های کتابخانه‌ای به همت خیرین به ثمر نشسته است.
 
یادآور می‌شود که پروژه کتابخانه مادر و کودک، در زمینی که توسط امیربیژن عدالت سروستانی اهدا کرده‌است، کلید خورد و هزینه اولیه ساخت این کتابخانه توسط اعتبارات نماینده شهرستان و کمک انجمن خیرین کتابخانه‌ساز سروستان تامین شده‌است. هم‌چنین براساس رایزنی‌های انجام شده برای این پروژه، در صورت تکمیل ۵۰ درصدی پروژه، این کتابخانه توسط بنیاد قلم چی تکمیل و تجهیز خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه تخصصی مادر و کودک سروستان در زمینی به متراژ ۴۱۱ متر مربع و با متراژ ۸۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و اعتبارات ساخت آن ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است. سالن نمایش، گالری، اتاق قصه، مخزن و سالن مطالعه و ... از بخش‌های این کتابخانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها