یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
آغاز فصل جدید برنامه «کتاب‌نخوان‌ها»

موسسه فرهنگی اطلس پیدایش، نخستین برنامه «کتاب‌نخوان‌ها» در سال جدید را به‌صورت زنده در اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی اطلس پیدایش، به‌مناسبت روز جهانی کتاب‌خوانی و حق مولف، نخستین برنامه کتاب‌نخوان‌ها در سال جدید به‌صورت زنده در فضای مجازی و در تاریخ 5 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

برنامه کتاب‌‌نخوان‌ها به ابتکار موسسه فرهنگی اطلس پیدایش از سال 99، با هدف توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و جذب مخاطبان کتاب‌نخوان به‌منظور تلاش برای تغییر نگرش آنان به سمت فرهنگ کتاب خوانی شروع به کار کرد.

در این برنامه قرار است خوانش یک کتاب به‌صورت هفتگی و در بازه زمانی دو ماه با هماهنگی با ناشران محترم  برگزار شود.   

نخستین برنامه کتاب‌نخوان‌ها  با خوانش کتاب «مرگ ایوان ایلیچ» نوشته «لئو تولستوی» نویسنده شهیر روس و ترجمه سروش حبیبی اجرا شد که با بازخورد گسترده و مثبت مخاطبان همراه گشت.

این برنامه در سال جدید تغییراتی در اجرا خواهد داشت که در آن علاوه بر خوانش کتاب به‌صورت هفتگی و در مدت زمان دوماه، یک بخش گفت‌وگوی ویژه نیز به برنامه اصلی افزوده شده است.

نخستین گفت‌وگوی ویژه امسال اختصاص به مصاحبه با غلامحسین سالمی، مترجم کتاب «جاناتان مرغ دریایی» دارد که پس از مصاحبه خوانش کتاب با همراهی شرکت‌کنندگان شروع می‌شود.

براساس این گزارش در سال جاری خوانش 6 کتاب برای علاقه‌مندان برنامه‌ریزی شده است. موسسه اطلس پیدایش از دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و آنان که کتاب نمی‌خوانند اما دوست دارند کتابخوان شوند به این پویش دعوت می‌کند. همچنین از کتابخوان‌ها دعوت می‌کند تا دوستان کتاب‌نخوان خود را به این برنامه دعوت کرده و خود حامی این حضور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها