سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
اطلاع‌رسانی گسترده در میان عشایر برای بهره‌مندی از نمایشگاه کتاب تهران

احمدحسین فتایی_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان_ اظهار کرد: ما از دورترین نقاط استان در سال گذشته خرید کتاب داشتیم، زیرا ارسال رایگان است. به همین دلیل امسال نمایشگاه و مزایای آن را به شکل گسترده برای روستاییان و عشایر اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن اشاره به تجربه موفق این نمایشگاه در سال گذشته بیان کرد: بعد از این تجربه موفق و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ امروز شاهد دومین تجربه نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم که با استقبال مخاطبان و ناشران همراه است. در استان لرستان ناشران  از این نمایشگاه حمایت و در آن حضور پیدا کردند و جدیدترین عناوین خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه همزمان با برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشست‌های مختلفی را با حضور دستگاه‌های استانی از مدت‌ها قبل برگزار کردیم، عنوان کرد: با دستگاه‌های اجرایی مثل صدا‌و‌سیما، استانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی نشست داشتیم و اطلاع‌رسانی نمایشگاه را به شکل گسترده انجام دادیم. با صدا‌و‌سیمای استان، رسانه‌های برخط و مکتوب بومی و محلی نیز هماهنگ کرد‌ه‌ایم تا اخبار نمایشگاه به شکل ویژه پوشش داده‌شود. همچنین چندین بنر اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی نیز در سطح میادین اصلی شهرستان‌ها نصب کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری 13 برنامه فرهنگی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در نخستین روز نمایشگاه از 19 عنوان کتاب منتشر شده در استان لرستان رونمایی شد. نشست‌های ادبی و نقد و بررسی در خرم‌آباد و 10 شهرستان دیگر طی روزهای آتی برگزار می‌شود. در بحث پویش «نذر کتاب» نیز اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در استان انجام داد‌ه‌ایم و با خیران استانی که در حوزه‌های مختلف فعال هستند نیز تعاملاتی داشتیم تا بتوانیم در استان به نتایج خوب و مناسبی دست پیدا کنیم.

برخی خدمات نمایشگاه مجازی بهتر از نمایشگاه حضوری است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به فرصت نمایشگاه مجازی کتاب برای مخاطبان نیز توضیح داد: برخی خدماتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود بهتر از نمایشگاه حضوری است، زیرا اغلب مخاطبان استان‌ها می‌توانستند از کتاب‌های نمایشگاه بهره‌مند شوند. سال گذشته از دورترین نقاط استان خرید کتاب داشتیم، زیرا ارسال رایگان است. به همین دلیل امسال نمایشگاه و مزایای آن را به شکل گسترده برای روستاییان و عشایر اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

فتایی افزایش سرانه مطالعه را از دیگر مزایای این نمایشگاه دانست و گفت: افزایش سرانه مطالعه به توسعه فرهنگی در کشور کمک می‌کند که پیامد آن توسعه سیاسی، اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. به‌واقع نمایشگاه مجازی کتاب از یک سو به اقتصاد حوزه فرهنگ کمک می‌کند و علاوه بر ناشران، نویسندگان و مترجمان و سایر اهالی نشر نیز از آن بهره می‌برند. همچنین مردمی که به کتاب‌فروشی دسترسی ندارند، می‌توانند از نمایشگاه کتاب خریداری کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهدداشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط