دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
فراخوان هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران منتشر شد

فراخوان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بامحوریت حمایت از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشتمین دوره این جشنواره به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری محلی و بومی؛ و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ اجرا می‌شود.
 
در برگزاری این جشنواره مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجراشده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی‌شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه (اعم از اجراشده یا پیش‌بینی‌شده) باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و همچنین نحوه تأمین بودجه مشخص و اعلام شود.
 
روستاها و عشایر دوستدار کتاب می‌توانند با مراجعه به وبگاه شبکۀ ترویج کتاب‌خوانی ایران به آدرس www.bookpromotion.ir   نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های 88342980-021 یا 88861324-021 تماس بگیرند.
 
براساس این گزارش، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای همکار اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها