پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کنونی کشور، یک ایده‌ عالی بود

مصطفی نجار گفت: فکر و ایده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، در شرایط کنونی کشور، عالی بود. همچنین استقبال بسیار خوبی هم از نخستین دوره این نمایشگاه به‌عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصطفی نجار، مدیر بازرگانی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: هرساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه شور و نشاط خاصی به جامعه می‌بخشید و مردم را در حال و هوای کتاب قرار می‌داد که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری این رویداد مهم به‌صورت فیزیکی میسر نشد. فکر و ایده برگزاری نمایشگاه مجازی، در شرایط کنونی کشور، عالی بود. استقبال بسیاری خوبی هم از نخستین دوره این نمایشگاه به‌عمل آمد.
 
وی با اشاره به کار ستودنی خانه کتاب و ادبیات ایران در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد: به ‌هرحال هر کار جدیدی در ابتدای راه نواقصی هم دارد که در این نمایشگاه این نواقص هر روز کمرنگ‌تر و شرایط بهتر شد. در صورت تداوم در دوره‌های بعد شاهد برگزاری بهتر این رویداد خواهیم بود؛ هرچند در نخستین گام هم شروع خیلی خوبی داشت. 
 
این فعال حوزه نشر اظهار کرد: دسترسی همه مردم ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل بعد مسافت، اسکان و هزینه‌های سفر، میسر نبود و به‌طور مثال هموطنان ما در شهرهای استان سیستان و بلوچستان یا برخی استان‌های دیگر به سختی می‌توانستند در این رویداد فرهنگی حضور پیدا کنند. اما در نمایشگاه مجازی کتاب، همه عناوین در موضوعات متنوع پیش‌روی مخاطبان و دوست‌داران کتاب قرار گرفت.
 
نجار در پایان گفت: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 420 عنوان کتاب در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران عرضه کرد که بیش از 30 عنوان از این آثار در سال 99 به چاپ رسیده‌اند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir  ادامه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها