چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
نمایشگاه کتاب پکن آنلاین برگزار می‌شود

با توجه به تداوم شیوع کرونا، بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از ۲۶ اوت (۵ شهریور ۹۹) به مدت ۵ روز به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ایرنا این نمایشگاه که «نمایشگاه هوشمند بین‌المللی کتاب پکن ۲۰۲۰ (Smart BIBF)» نامگذاری شده با فراهم کردن منابع آنلاین متعدد، شانس ارائه محصولات، برقراری ارتباط و مذاکره مجازی را به ناشران می‌دهد. این سرویس به مدت یک‌سال در دسترس خواهد بود و ثبت‌نام در آن رایگان است.
 
در پلتفرم دیجیتال نمایشگاه کتاب پکن، رویدادهای تخصصی، کنفرانس‌های آنلاین با سخنرانی کارشناسان و سری مسترکلاس‌هایی با موضوع جدیدترین ترندها در صنعت نشر و کتاب ارائه خواهد شد. 
 
در این نسخه مجازی همچنین سرویس آنلاین مجموعه‌سازی کتابخانه‌ها (Online Libraries Acquisitions Service)  تدارک دیده شده‌است که کار دریافت و ارسال کتاب را برای کتابخانه‌ها تسهیل می‌کند.
 
کوبا نیز به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه امسال برنامه کاملی را از فعالیت‌های آنلاین خود در راستای معرفی فرهنگ این کشور ارائه خواهد داد.
 
پرتال این نمایشگاه از دیروز (سه شنبه) برای ثبت‌نام و بارگذاری غرفه‌های مجازی باز شد. اطلاعات بیشتر درباره خدمات آنلاین در ماه اوت (مرداد - شهریور) منتشر می‌شود.
 
نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن در سال ۱۹۸۶ میلادی برگزار شد و پس از آن هر سال توانست نظر ناشران، شرکت ها و شخصیت های مشهور فرهنگی بیشتری را به خود جلب کند تا جایی که امروز یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب در جهان است؛ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ ناشر به نمایندگی از ۹۵ کشور و منطقه در این نمایشگاه شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها