دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
تاکید بر گسترش ارتباطات فرهنگی بین ایران و چین

قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دیدار با نمایندگی از کشور چین به عوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدواریم با حضور چین به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بتوانیم بیش از گذشته و به خصوص در مراودات فرهنگی به نتایج بهتری دست یابیم و باعث ارتباط بیشتر ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر دو کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قادر آشنا؛ قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز دوشنبه(2 اردیبهشت ماه) با نمایندگانی از کشور چین که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار لین لیینگ؛ معاون مدیرکل شرکت صادرات و واردات ملی نشر چین، ژائو هیونگ؛ معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین و احمد شاکری؛ مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.

قادر آشنا در دیدار با مقامات چینی گفت: ایران و چین دو ملت با تمدن عظیم و دارای سابقه تاریخی هستند که روابط بین این دو کشور به این واسطه باید گسترش یابد و بیش از گذشته شود.

وی در ادامه گفت: چین در عرصه سیاست‌های جهانی خوش درخشیده و همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است. ما علاقه‌مند به گسترش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور هستیم و امیدواریم با حضور چین به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بتوانیم بیش از گذشته و به خصوص در مراودات فرهنگی به نتایج بهتری دست یابیم و باعث ارتباط بیشتر ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر دو کشور باشیم.

معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین نیز در این نشست گفت: گسترش فرهنگ و کتاب در کشورهای مختلف سیاست کشور چین است و ما با تمام کشورها با احترام کامل به دنبال اجرای این سیاست هستیم.
وی افزود: برای نخستین مرتبه است که در یک کشور دیگر با ارائه این حجم از نویسنده و کتاب حضور پیدا کرده‌ایم.

ژائو هیونگ در ادامه گفت: در کشور چین سالانه 500 هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود. ما با 94 ناشر و یک هیات 200 نفره در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته‌ایم. امیدواریم با بستر مناسبی که برای حضور ما به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ایجاد شده است بتوانیم ارتباطات فرهنگی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم و این حضور نقطه پرتابی در گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور باشد.

احمد شاکری؛ مدیر بخش بین‌الملل سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز ضمن توضیحاتی پیرامون حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن اشاره کرد و گفت: در سال 2017 ما به عنوان مهمان ویژه با شعار «رویای رنگین جاده ابریشم» در نمایشگاه پکن حضور یافتیم و این حضور مورد توجه طرف چینی قرار گرفت. در همین راستا مقرر شد در سال 2019 نیز کشور چین به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابد. امیدواریم این حضور، مسیری متفاوت در صنعت نشر دو کشور به شمار رود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها