یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
آشنایی با کتاب‌های تازه ‌تالیف پایه یازدهم الکترونیکی می‌شود

معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رضایتمندی 80 درصدی شرکت‌کنندگان در دوره‌های ضمن‌خدمت الکترونیکی فرهنگیان از برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی با کتاب‌های تازه تالیف پایه یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دوره الکترونیک ضمن خدمت فرهنگیان، دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی با کتاب‌های تازه‌ تالیف پایه یازدهم به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

 فریبرز حمیدی، معاون منابع انسانی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوره دو ساله آموزش‌های ضمن خدمت معلمان به‌صورت الکترونیک گفت: با توجه به موفقیت برگزاری این دوره‌ها، در سال تحصیلی 97-96  نیز بخشی از دوره‌ها در پایه تحصیلی یازدهم به‌صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود. پیش‌نویس بخشنامه آن آماده و برای نهایی شدن به کمیته مستندسازی ارسال شده است.

وی افزود: بعضی از دوره‌های ضمن‌خدمت معلمان در دوره تحصیلی یازدهم نیز به‌صورت تامین مدرسی یا آموزش مدرسان استان‌ها برای تدریس دوره‌های آموزشی در استان محل خدمت و تعدادی از درس‌های عملی که نیاز به کارگاه و آزمایشگاه دارد نیز به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود  امسال 200 هزار نفر از معلمان دوره تحصیلی پایه یازدهم تحت آموزش‌های ضمن‌خدمت الکترونیک قرار گیرند. شرکت معلمان دارای ابلاغ تدریس در این پایه، برای همه شاخه‌های صاحب کتاب تازه تالیف الزامی است.

حمیدی با اشاره به  رضایتمندی 80 درصدی شرکت‌کنندگان در دوره‌های ضمن‌خدمت الکترونیکی فرهنگیان اظهار کرد: این امر موجب  شده تا وزارت آموزش و پرورش برای به کارگیری این روش ترغیب شود، به گونه‌ای که اکنون سه دوره واژه‌های آسمانی، اصول و مبنای شاخه فنی و حرفه‌ای و فعالیت‌های مکمل آموزش و پرورش به‌صورت الکترونیکی در حال اجراست.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری دوره‌های هوشمندسازی مقدماتی و دیگر دوره‌های تخصصی مهارتی‌،‌ تبدیل دوره‌های آموزشی به پودمان‌های آموزشی برای استفاده از گواهینامه نوع دوم و مطابقت دادن آن‌ها با دیگر رشته‌های دانشگاهی مانند دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله مواردی است که در سال جاری به‌صورت دوره‌های الکترونیکی برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها