سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون وزیر فرهنگ ایتالیا دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون گردشگری وزیر فرهنگ ایتالیا بر گسترش روابط فرهنگی و توسعه دیپلماسی فرهنگی در بخش بین‌الملل تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری پیش از ظهر امروز (12 اردیبهشت) در دیدار با معاون گردشگری وزیر فرهنگ کشور ایتالیا که در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، با تأکید بر این مطلب افزود: تلاش دولت تدبیر و امید بر واگذاری امور به صنوف مربوطه بوده است، اما هنوز دولت نقش گسترده‌ای در حوزه فرهنگ دارد.

وی با اشاره به معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معرفی وظایف آن‌ها پرداخت و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از اقدام‌های معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه است و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی و بین‌المللی، جشنواره‌های حوزه کتاب و همچنین برگزاری کتاب سال از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به مجموعه فعالیت‌های سازمان سینمایی، سمعی و بصری، افزود: ایران در بخش فعالیت‌های سینمایی در منطقه از سرآمدان است و در بخش بین‌المللی نیز به اسکار دست یافته است.

وی افزود: معاونت هنری نیز دارای فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی است و موزه هنرهای معاصر تهران نیز دارای آثار ارزشمندی با برآورد ارزش ٣ میلیارد دلار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر گسترش دیپلماسی فرهنگی تأکید بسیار دارد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با داشتن ٨٣ نمایندگی در کشورهای مختلف این وظیفه را بر عهده دارد.

وی افزود: معاونت مطبوعاتی فعالیت‌های رسانه‌ای کشور را بر عهده دارد و در حال حاضر ٨ هزار و ٦٠٠ روزنامه و نشریه در کشور منتشر می‌شود.

صالحی‌امیری بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: ضروری است تفاهمنامه فی مابین دو کشور با پیش نویس جدید به امضای طرفین برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی همکاری در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری با کشور ایتالیا را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رفت و آمد نخبگان دو کشور و توجه به شخصیت‌های فرهنگی یکدیگر تأکید کرد.

صالحی‌امیری گفت: ایران در منطقه کشوری امن است و این امنیت تصادفی نیست بلکه بر اساس رویکردی استراتژیک است. ما به هر نوع افراطی‌گری در منطقه و جهان مخالف هستیم.

در ادامه این دیدار، معاون گردشگری وزیر فرهنگ کشور ایتالیا با اشاره به روابط خوب دو ملت، گفت: به دلیل اشتراکات فرهنگی میان دو ملت گسترش روابط میان ایران و ایتالیا ضروری است.

وی با تأکید بر نقش دیپلماسی فرهنگی در گسترش روابط، نقش نشریات و روزنامه‌ها را نیز در این مسیر مؤثر برشمرد و افزود: سینمای ایران در ایتالیا و جهان نیز شناخته شده است و حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقطه عطفی در شناخت کتابخوانی است.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بلونیا، گفت: در این نمایشگاه تصویرگران ایران در بخش کودک و نوجوان مورد توجه هستند و ایرانیان در این زمینه استعدادهای خوبی دارند.

وی افزود: تأسیس دفتر فرهنگی ایتالیا در ایران نیز می‌تواند کمک زیادی در گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور داشته باشد.

معاون وزیر ایتالیا گفت: این کشور نگاه ویژه‌ای نسبت به ایران دارد و از امنیت داخلی آن مطلع است و این امر منجر به افزایش گردشگران به این کشور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها