دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها ابلاغ شد

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ شیوه‌نامه خرید کتاب از سوی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی خرید کتاب توسط ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: نظر به سیاست‌های راهبردی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واسپاری وظایف تصدی‌گرایانه به استان‌ها، ضرورت تمرکززدایی از فعالیت‌های ستادی و مصوبات نشست تخصصی این معاونت با مدیران‌کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شیوه‌نامه خرید کتاب از سوی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به استان‌ها ارسال شده است.
 
وی افزود: از اهداف این واسپاری می‌توان به تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی، حمایت از آثار مکتوب و تأمین و تجهیز کتابخانه‌ها در استان‌ها اشاره کرد.
 
امیرزاده درباره سازوکار اجرایی خرید کتاب از سوی استان‌ها گفت: هیأت خرید کتاب در هر استان از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به‌عنوان رئیس هیأت، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به‌عنوان دبیر هیأت، رئیس اداره فرهنگی، به‌عنوان عضو و دو نفر کارشناسِ پیشنهادشده از سوی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تأیید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود.
 
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه خرید کتاب از سوی این هیأت توضیح داد: کتاب‌های چاپ‌ اولی که بیش از یک سال از انتشار آن‌ها نگذشته باشد، در جلسه‌های این شورا می‌توانند مطرح شوند. همچنین کتاب‌های ناشران آموزشی و تجدیدچاپی اجازه مطرح شدن در این هیأت را ندارد. هیأت، مجاز به خرید کتاب‌های ناشران غیربومی نیست، مگر این‌که نویسنده ساکن آن استان باشد یا موضوع کتاب درباره آن استان باشد.
 
وی اظهار کرد: این آیین‌نامه یکشنبه (11 مهرماه) در 6 ماده و به همراه جزئیات به امضای معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و به استان‌ها ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها