شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۴
كتابخانه آستان قدس، پايگاه اسنادي محققان است

يك پژوهشگر و دكتراي تاريخ گفت: كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي با امكانات منحصر به فرد فرهنگي و مطالعاتي بايد به عنوان پايگاه اسنادي محققان مورد توجه قرار گيرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي(ع)، دكتر محمدرضا روزبهاني، پژوهشگر و تاريخ‌پژوه پس از ديدار با مسئولان بخش‌هاي مختلف كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي گفت: در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي فرهنگي بسيار خوبي در حوزه كتابخانه، موزه، اسناد و انتشارات آستان قدس رضوي انجام گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: اسناد تاريخي منحصر به‌فردي متعلق به دوره صفويه در مركز اسناد آستان قدس رضوي نگهداري مي‌شود كه در پژوهش‌هاي اسنادي تاريخ ايران جايگاه بسيار بالايي دارند.

اين استاد تاريخ تصريح كرد: از آنجا كه اين گنجينه‌ها نمايه‌سازي و طبقه‌بندي شده‌اند، بايد به محققان اسنادي معرفي شود تا به عنوان پايگاه اسنادي مورد استفاده آن‌ها قرار گيرد.

کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي با 78 هزار نسخه کتاب خطي، 45 هزار نسخه کتاب چاپ سنگي و يک ميليون و 200 هزار جلد کتاب چاپي و مواد ديداري و شنيداري يکي از پايگاه‌هاي علمي و فکري جهان است که روزانه بيش از شش هزار نفر از محققان، مؤلفان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخواني از اين مجموعه استفاده مي‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط