شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
نگارش مجموعه 50 جلدی شهیدان اصناف به قلم 30 نویسنده

مجموعه 50 جلدی شهدای اصناف کشور به کوشش انتشارات رسول آفتاب با همکاری 30 نویسنده، نوشته و آماده انتشار شد.

رحیم مخدومی، مدیر انتشارات رسول آفتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه 50 جلدی «خاطرات شهدای اصناف کشور» از سوی مؤسسه فرهنگی رسول آفتاب تا شهریور سال جاری (1393) و همزمان با برگزاری «کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف» منتشر می‌شود.

«کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف» به کوشش سازمان بسیج اصناف کشور، سوم شهریور امسال (1393) در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مراسم مردمی آن چهارم شهریور، همزمان با سالروز شهادت کاسب امین و به تعبیر امام (ره) مرد آهنین انقلاب، «حاج امین الهی» در بازار، با حضور بازاریان و اصناف برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هر یک از مجلدات این مجموعه 50 جلدی به زندگینامه و خاطرات یک شهید از هر استان می‌پردازد، افزود: به این دلیل که استان تهران شهیدان بیشتری در گروه «اصناف و بازاریان» دارد، شهیدان بیشتری از این استان برای تالیف کتابی درباره آن‌ها انتخاب شده‌اند.

مخدومی ادامه داد: تولید این مجموعه 50 جلدی بر عهده انتشارات رسول آفتاب است اما انتشارات فاتحان و پلاک هشت هم در در این زمینه همکاری داشته‌اند.

مدیر انتشارات رسول آفتاب از همکاری 30 نویسنده برای نگارش آثار یاد شده و در قالب «شهیدان اصناف کشور» خبر داد و گفت: نویسندگانی چون جلیل امجدی، رضا عبداللهی، جعفر کاظمی، مهدی خدادادی، لیلا محمدی، گلستان جعفریان، حسن رحیم‌پور، اصغر استادحسن معمار، سیدمصطفی فرقانی، اعظم پشت‌مشهدی برای تالیف این آثار همکاری داشته‌اند.

وی افزود: شیوه نگارشی واحدی برای نگارش این آثار در نظر نگرفته‌ایم اما در باره حجم و قطع آثار با نویسندگان کتاب‌ها به توافق رسیده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها