سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
روایت رهبر انقلاب از «دوران جدید عالم» منتشر شد

این کتاب حاوی گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ ماهیت و آثار وقوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در جهان معاصر است. واقعه تاریخ‌سازی که صف‌بندی موجود بین قدرت‌های بزرگ و مکتب‌های فکری و اعتقادی رایج در جهان را تغییر داد و سرآغاز عصری جدید و نویدبخش در جامعه‌ بشری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «دوران جدید عالم» جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی، به کوشش سعید اشیری تدوین و روانه بازار کتاب شد.

سعید اشیری در این کتاب ضمن بیان دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد دنیای پس از انقلاب اسلامی که از آن با عنوان «دوران جدید عالم» یاد می‌کنند، گفتمان انتقادی انقلاب اسلامی در شناخت تجدد را، بر اساس بیانات رهبری تبیین و مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب در دو بخش کلی «انقلاب اسلامی و غرب متجدد» و «غرب‌شناسی و تجددشناسی انتقادی» مدون شده که در ذیل بخش اول کتاب پنج فصل درباره انقلاب اسلامی و عبور از جهان مدرن، تفکر و تمدن در اسلام و غرب، غربزدگی در ایران و... مورد بحث قرار گرفته، و همچنین در بخش دوم ذیل سیزده فصل به موضوعاتی چون ماهیت و بنیان‌های فکری تجدد، سکولاریسم، تجدد و اخلاق، جهانی شدن، حقوق بشر، استعمار، مسئله زن و ... پرداخته شده است.

گردآورنده‌ کتاب در مقدمه‌ی این اثر و توضیح چیستی آن نوشته است: کتاب دوران جدید عالم رویکرد انتقادی انقلاب اسلامی را نسبت به جهان متجدد غربی پی می‌‌گیرد که مبتنی بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به‌لحاظ منابع تحقیقی، بررسی سخنان و نظرات معظم‌له در سال‌های مختلف مورد توجه بوده است و امید آن‌که نظم و نسق کتاب حاضر بتواند در فهم بهتر و روشن‌تر ماهیت و خصوصیات عالم غرب و تبیین نگاه انتقادی انقلاب اسلامی به آن راهگشا باشد.

در بخشی از کتاب با عنوان «دوران جدید عالم؛ وعده الهی و سنت تاریخی» و به نقل از رهبر انقلاب آمده است:
«بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است. دوران جدیدی در همه‌ی عالم دارد آغاز می‌شود. نشانه‌ی بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خدای متعال و استمداد از قدرت لایزال الهی و تکیه‌ی به وحی. بشریت از مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد؛ نه لیبرال‌دمکراسی غرب جاذبه دارد. - می‌بینید در مهد لیبرال‌دموکراسی غرب، در آمریکا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف می‌کنند به شکست‌ - نه ناسیونالیست‌های سکولار جاذبه‌ای دارند.»

 «امروز در میان ‌امت اسلامی، بیشترین جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مکتب وحی؛ که خدای متعال وعده داده است که مکتب الهی و وحی الهی و اسلام عزیز می‌تواند بشر را سعادتمند کند. این یک پدیده‌ی بسیار مبارک و بسیار مهم و پرمعنایی است.»

 «امروز در کشورهای اسلامی علیه دیکتاتوری‌های وابسته قیام شده است؛ این مقدمه‌ای است برای قیام علیه دیکتاتوری جهانی و دیکتاتوری بین‌المللی که عبارت است از دیکتاتوری شبکه‌ی فاسد و خبیث صهیونیستی و قدرت‌های استکباری.»

«دوران جدید عالم»«دوران جدید عالم»در 310 صفحه، با قیمت 12000 تومان توسط انتشارات «انقلاب اسلامی» به چاپ رسیده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها