شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
یادبودی برای استاد باستانی‌پاریزی در نمایشگاه کتاب

مراسم یادبود استاد دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی یکشنبه (14 اردیبهشت) از سوی موسسه خانه کتاب در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این مراسم دکتر محسن جعفری مذهب، مورخ و عضو هیات علمی کتابخانه ملی، دکتر عبدالرسول خیراندیش، عضو هیات علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز و دکتر نصرالله صالحی، تاریخ‌پژوه و کارشناس تاریخ عثمانی به سخنرانی می‌پردازند. 

این نشست یکشنبه (14 اردیبهشت) ساعت 16 تا 17 و 40 دقیقه در سرای اصلی اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود.

زنده‌یاد باستانی‌پاریزی سال 1304 هـ.ش در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان استان کرمان چشم به جهان گشود. وی پس از دریافت دیپلم برای ادامه تحصیل به تهران آمد و سال 1326 در دانشگاه تهران در رشته تاریخ تحصیلات خود را پی گرفت.

آثار وی همواره مورد توجه تاریخ دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ این مرز و بوم قرار گرفته است، چراکه برخلاف دیگر کتاب‌های تاریخی که نثری سنگین و متکلف دارند، بیشتر نوشته‌های تاریخی این استاد تاریخ سرشار از داستان‌ها و ضرب‌المثل‌ها و حکایات و اشعاری است که خواندن متن را برای خواننده آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. 

باستانی پاریزی، پژوهشگر حوزه تاریخ و خالق آثاری چون «از پاریز تا پاریس»، «پیغمبر دزدان»، «خاتون هفت قلعه»، «سلجوقیان و غز در کرمان»، «آسیای هفت سنگ»، «ذوالقرنین یا کوروش کبیر»، «یعقوب لیث»، «تلاش آزادی»، «شاه منصور» و «شاهنامه آثارش خوش است» پنجم فروردین ماه سال 1393 چشم از جهان فروبست.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها