چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
پتر اشتام فستیوال ادبی «شهر کشور کتاب» 2013 را افتتاح کرد

فستیوال ادبی «شهر کشور کتاب» 2013 آلمان با برنامه کتابخوانی پتر اشتام، نویسنده شناخته شده سوییسی افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در مراسم افتتاحیه این فستیوال که در مرکز تئاتر آلمان در برلین برپا شد،اشتام در گفتگو با اینزا ویلکه منتقد ادبی به معرفی تازه ترین اثرش با عنوان «شب روز است» پرداخت.

در این مراسم اینزا ویلکه از حاضران خواست تا همزمان با این فستیوال در منزل نیز به کتابخوانی بپردازند. در پی این درخواست بسیاری از میهمانان حاضر در مراسم به طرف محل فروش کتاب ها رفتند و با خریداری کتاب تازه پتر اشتام علاقه خود برای مطالعه این رمان تازه را نشان دادند.

مارگریت اشتاریک که مسوولیت فروش کتاب در این فستیوال بر عهده کتابفروشی او قرار داده شده نیز اعلام کرد که عواید حاصل از فروش کتاب ها در شب نخست را به شبکه کتاب جوانان «نا نا» اختصاص می دهد.

به این ترتیب تا تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) کتابفروشی ها، انتشاراتی ها، مراکز تئاتری، خانه های ادبیات و کتابخانه ها میزبان برنامه های کتابخوانی ای خواهد بود که به همت انجمن ایالتی اتحادیه بورس برلین – براندنبورگ برگزار می شود.

در شب پیش از افتتاح این فستیوال نیز مراسمی با حضور یله بنرت نویسنده رمان «عشق، سنگ ها، خرده شیشه ها» ، جکی ای. نویسنده کتاب «سیب برای صبحانه» و لارس آیدینگر برگزار شد. آیدینگر هنرپیشه آلمانی در این برنامه به روخوانی از کتاب «پادشاه هیچ کجا» نوشته «تی.جی. فورستر» پرداخت.

این فستیوال ادبی امسال توجه خاص خود را معطوف به شهر کوتبوس واقع در براندنبورگ کرده و این شهر نیز شاهد مراسم افتتاحیه جداگانه ای برای این فستیوال بود. همچنین طی برگزاری مراسمی اینگو شولتسه، نویسنده سرشناس آلمانی در تئاتر شهر کاتبوس حضور یافت و همراه  همکارش کریستینه ترابر به روخوانی تازه ترین کتابش «سرنوشت جلاد – مجموعه داستان» پرداخت.

مارگریت اشتاریک، مدیر انجمن ایالتی نیز با اعلام ثبت یک رکورد جدید در فستیوال امسال اظهار کرد: ما ماراتن کتابخوانی خود را امسال برای بیست و سومین سال آغاز می کنیم و در 9 روز برگزاری این فستیوال 140 برنامه برگزار می شود. امسال همچنین برای نخستین بار یک کشور میهمان هم داریم و سوییس که کشور میهمان نمایشگاه کتاب لایپزیک نیز هست، برای آماده سازی هر چه بیشتر به عنوان کشور میهمان در این فستیوال حضور یافته است. علاوه بر این می توان به حضور ینس اشتاینر، نویسنده برنده جایزه کتاب سوییس 2013 نیز اشاره کرد که برای روخوانی از رمان خود با نام «کارامبوله» به برلین می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها