یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
«چهار موزاییك 20 × 20» را از کتابفروشی‌ها تهیه کنید

«چهار موزاییك 20 × 20» به کوشش حوزه هنری استان گیلان منتشر شد. این اثر به بیان واقعیات جنگ از زبان حسین حق‌نیا، رزمنده آزاده می‌پردازد.-

میلاد فتاحی، نویسنده کتاب «چهار موزاییك 20 × 20» با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر داستان زندگی جوانی با نام «حسین حق‌نیا» را روایت می‌کند که پنج سال از بهترین دوران زندگی‌اش را در اسارت گذرانده است، در حالی‌که او تنها به نیت سپری کردن دوران سربازی وارد عرصه جنگ شده بود. این موضوع تاثیرات مخربی بر روح و جسم او می‌گذارد که در کتاب مذکور به آن‌ها اشاره شده است.

وی ادامه داد: در نگارش این اثر هرگز سعی نکرده‌ام ایدئولوژی ویژه‌ای را بیان کنم. همچنین در این کتاب برداشت‌های شخصی خود یا فرد ویژه‌ای را اِعمال نکرده‌ام، بلکه کوشیده‌ام به دور از هرگونه پیش‌داوری تنها به بیان وقایع محض از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بپردازم.

نویسنده کتاب «چهار موزاییك 20 × 20» افزود: حسین حق‌نیا در سال 1366 به عنوان سرباز تیپ 55 هوابُرد شیراز وارد جنگ می‌شود. او بیش از یک سال در جبهه و در مقطعی از زمان که هنوز جنگ شدت نیافته بود، می‌ماند.

فتاحی عنوان کرد: حسین حق‌نیا به همراه 11 سرباز دیگر هوابُرد شیراز به دلیل این‌که عراقی‌ها به درجه‌دار بودن آن‌ها مشکوک شده‌ بودند، در دوران اسارت موقعیت ویژه‌ای داشتند و تحت فشارها و شکنجه‌های زیادی قرار می‌گرفتند.

این داستان‌نویس در پاسخ به این سوال که «چرا عنوان کتاب چهار موزاییك 20 × 20 انتخاب شده است؟» گفت: حسین حق‌نیا به همراه سایر اسیران همدوره‌اش به دلیل کمبود فضا برای استراحت، تصمیم می‌گیرند برای هر اسیر، چهار موزاییک 20 × 20 اختصاص پیدا کند. به همین دلیل این عنوان را انتخاب کردم.

نویسنده کتاب «چهار موزاییك 20 × 20» عنوان کرد: معتقدم اغلب کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده‌اند، نتوانسته‌اند به شیوه مناسب با مخاطبان نسل جوانی که آن دوران را درک نکرده‌اند، ارتباط برقرار کنند. بنابراین، می‌کوشم هم در انتخاب عنوان کتاب‌هایم و هم در انتخاب سوژه‌های جنگ، مطالبی را در نظر بگیرم که برای مخاطبان به‌ویژه مخاطبان هم‌نسل خودم که به دلیل حضور نداشتن در آن دوران، علاقه‌مند به دانستن وقایع هستند، جذابیت داشته باشند.

چاپ نخست کتاب «چهار موزاییك 20 × 20» اثر میلاد فتاحی با شمارگان 500 نسخه، 306 صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط