سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
رونمایی از 3 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس

«آقای مهربان»، «اتاق ژنرال» و «شب‌های بی‌آسمان» عناوین کتاب‌هایی را تشکیل می‌دهند که حوزه هنری استان فارس از آن‌ها در هفته گرامیداشت دفاع مقدس رونمایی خواهد کرد.

نیما زارع، مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان فارس با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ثبت، ضبط و ارایه خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در قالب کتاب از جمله رسالت‌های اصلی دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان فارس به شمار می‌آید. در این راستا کتاب‌های «آقای مهربان»، «اتاق ژنرال» و «شب‌های بی‌آسمان» را به کوشش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و موسسه فرهنگی و انتشارات آسمان هشتم تهیه و از آن‌ها در ایام گرامیداشت دفاع مقدس رونمایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کتاب «آقای مهربان» که به کوشش وحید کارگر تدوین شده است، مجموعه خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین حاج غلامعلی مهربان از مبارزان انقلابی شهرستان جهرم را دربر دارد. غلامعلی مهربان، پدر شهید مهدی مهربان است. وی از بنیانگذاران بحث آموزش و پرورش در جبهه محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس دو مدرسه در مناطق جنگی راه‌اندازی کرده است.

مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری استان فارس افزود: مجموعه خاطرات امیر مجید صارمی، فرمانده وقت تیپ 37 زرهی توسط هادی بهروز در کتاب «اتاق ژنرال» گردآوری شده است. امیر مجید صارمی در مناطق عملیاتی به‌ویژه در عملیات ثامن‌الائمه و عملیات بیت‌المقدس نقش به‌سزایی ایفا کرده است.

زارع درباره کتاب «شب‌های بی‌آسمان» گفت: این اثر، خاطرات رمضانعلی زارعی، اسیر آزاده هشت سال دفاع مقدس را در خود جای داده است. این اثر به کوشش محمد محمودی نورآبادی تدوین شده است.

وی با اشاره به عنوان کتاب «شب‌های بی‌آسمان» گفت: رمضانعلی زارعی در مصاحبه با محمد محمودی نورآبادی اذعان کرده است که در دوران اسارت، او و سایر اسرای هم‌بندش حتی یک بارهم اجازه مشاهده آسمان در شامگاه‌ها را نداشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط