شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کتاب «دختر شینا» بازخوانی و بررسی می‌شود

حوزه هنری استان کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، چهارم مهرماه به برگزاری آیین بازخوانی و بررسی کتاب «دختر شینا» اقدام خواهد کرد.-

ایرج کاکی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار حاج ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان را دربردارد.

وی توضیح داد: قدم‌خیر محمدی کنعان در سنین بسیار پایین، همسرش حاج ستار ابراهیمی را در عملیات والفجر 8 از دست داد. وی از آن زمان با وجود پنج فرزند، ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: کتاب مذکور که توسط بهناز ضرابی‌زاده به رشته تحریر درآمده است، به بیان مجموعه خاطرات قدم‌‌خیر محمدی کنعان از زمان کودکی و حضور در خانواده پدری، چگونگی آشنایی محمدی کنعان با سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و ازدواج با او، شیوه رفتن سردار شهید حاج ستار ابراهیمی به جبهه و به شهادت رسیدن وی، چگونگی برخورد محمدی کنعان با مشکلاتی که پس از به شهادت رسیدن همسرش در بزرگ‌کردن پنج فرزندش با آن‌ها مواجه شد، می‌پردازد.

کاکی با بیان این‌که پایان کتاب با تصاویری از سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و زندگی خانوادگی وی به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: آیین بازخوانی و بررسی کتاب «دختر شینا» چهارم مهرماه در سالن شماره دو سینما بهمن سنندج با حضور نویسنده اثر و جمعی از کارشناسان حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان در پایان این مراسم، از قدم‌خیر محمدی کنعان به پاس دلاوری‌ها و صبوری‌هایی که وی در دوران هشت سال دفاع مقدس و نبود همسرش از خود نشان داد همچنین به دلیل نگاه ویژه‌ای که وی به خانواده و جبهه داشت، تجلیل خواهد کرد.

کتاب «دختر شینا» اثر بهناز ضرابی‌زاده با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، در 263 صفحه و به بهای چهار هزار و 900 تومان از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط