چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
نگاهی به کتاب «طالبان و شهادت دیپلمات ایرانی»

«طالبان و شهادت دیپلمات ایرانی» عنوان اثری است که با اشاره به اهداف استعمار از حمایت طالبان به بررسی یکی از بزرگترین جنایات آن‌ها یعنی به شهادت رساندن خبرنگارها و دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز درباره خبرنگاران دو کتاب «پرواز تا عرش» و «طالبان و شهادت دیپلمات ایرانی» را به چاپ رسانده است. 

کتاب «طالبان و شهادت دیپلمات‌ها ایرانی» استعمار را به عنوان پدیده‌ای معرفی کرده است که در هر سه دوره حیات کهن، نو و فرانوی خود، سودای تسلط بر منطقه‌ «خاورمیانه» را در سر داشته است. 

این کتاب تاکید دارد که دست استعمار آنگاه که به این سرزمین باز شد، به اختلافات نژادی و قومی و مذهبی دامن زد و هنگامی که برخلاف میل استعمارگران، خاورمیانه با تحریک پیروان ادیان مختلف، دیگر آشفته نمی‌شد! مذهب‌سازی‌ها آغاز شد؛ وهابی‌ها، بابی‌ها، بهائی‌ها و هزار و یک فرقه را به جان اسلام انداختند. 

«طالبان» آخرین دست‌پخت استعمار علیه اسلام و خاورمیانه است. استعمار فرانو، خوارج فرانو را با خصوصیات ضداسلامی، باعث قتل و غارت مسلمین و هتک اسلام و جامعه اسلامی، خشن و بی‌منطق و پروژه‌ای علیه افغانستان ـ همسایه دیواربه دیوار ایران ـ ساخت و پرداخت. آتش طالبان، جز تباهی برای افغانستان دستاوردی به بار نیاورد و زبانه‌هایش، دامن ایران را هم گرفت؛ افزایش ترانزیت مواد مخدر به ایران، درگیری‌های مرزی با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ناامن نمودن مناطق شرق و جنوب شرق ایران اسلامی و... از  نتایج اقدامات این گروه بود.

با این وجود شاید بزرگترین جنایت طالبان کشتار بی‌گناهانی مانند به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف باشد. 

این کتاب ضمن بررسی علل ظهور طالبان و گشودن پرونده جنایات آن‌ها، به صورت ویژه «جنایت بزرگ» را در به شهادت رساندن دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف بررسی می‌کند. 

کتاب «طالبان و شهادت دیپلمات‌ها ایرانی» را سازمان انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان دو هزار نسخه در 245 صفحه به بهای دو هزار و 900 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها