چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
طلب 11 میلیارد ريالي کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری

نادر حسینی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی این استان از محل درآمد شهرداری‌ها از سال 83 تا 91، 11 میلیارد ریال است که متاسفانه هنوز از سوی شهرداری‌های این استان پرداخت نشده است.-

حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که متاسفانه سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌‌ها در بسیاری از استان‌ها پرداخت نمی‌شود، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بهتر است برای تامین اعتبار کتابخانه‌های عمومی، منبع دیگری پیدا کند.

مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست رسیدگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به پرداخت  معوقه‌های سهم نیم‌‌درصد کتابخانه‌ها در استان‌‌ها گفت: متاسفانه این استان از سهم نیم درصد کتابخانه‌ها محروم است.

حسینی با بیان این‌که در سال 1391 هیچ کتابخانه‌ای در این استان ساخته نشد، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود در دست داشتن هفت پروژه ساخت کتابخانه‌ای که از مصوبه‌های سال گذشته بودند، به دلیل کمبود اعتبار نتوانست این طرح‌ها را اجرا كند.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌‌که اعتبار‌های ساخت کتابخانه‌ با وجود تخصیص اعتبار به دست اداره کتابخانه‌های این استان نرسید، گفت: استان‌های محروم باید نخست از نظر فضای مطالعه رشد پیدا کنند.

وی اظهار کرد: بهتر است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش استانی نگاه ویژه‌ای به شاخص‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشد تا کمبود‌ها، نیازها و ویژگی‌های کتابخانه‌ای در هر استان مشخص شود.

حسینی با بیان این‌که کتابخانه‌های عمومی بر اساس چهار شاخص؛ تعداد امانت،عضویت، فضای کتابخانه‌ای و کمیت آثار مکتوب، رتبه‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته این استان از نظر فضای کتابخانه‌ای، رتبه دوم کشوری را داشت.

مدیر‌کل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در این استان به ازای هر 100 نفر، دو متر و 87 سانتی‌متر مربع فضای مطالعه وجود دارد، اظهار کرد: 5/72 جلد اثر مکتوب به ازای هر 100 نفر و کسب رتبه پنجم کشوری با 528 هزار و 408 جلد کتاب در این استان تا پایان سال گذشته از ویژگی‌های دیگر کتابخانه‌های این استان است.

حسینی افزود: در این استان سرانه امانت کتاب‌ها به ازای هر 100 نفر 34 اثر است و از این نظر کتابخانه‌های استان رتبه 14 کشوری را تا پایان سال 91  کسب کرده و در بخش عضویت نیز به ازای اعضای فعال این استان، 15 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط