شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
تاریخ منظوم انقلاب و دفاع مقدس «سرود حماسه‌ها» شد

«سرود حماسه‌ها؛ تاریخ منظوم انقلاب و دفاع مقدس» عنوان اثری از حفیظ‌الله جلالی است که از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری تا پیش از هفته دفاع مقدس منتشر خواهد شد.-

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «سرود حماسه‌ها؛ تاریخ منظوم انقلاب و دفاع مقدس» از سوی این اداره مراحل پایانی انتشار را سپری می‌کند.

ابراهیم رحیمی از حفیظ الله جلالی به عنوان شاعر این اثر یاد کرد و در باره ویژگی‌های کتاب توضیح داد: «سرود حماسه‌ها» در قالب حماسی و مثنوی و به شیوه شاهنامه سروده شده است. در ابتدای کتاب مدح و ثنای خداوند آورده شده است و در ادامه به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته شده است.

وی از توجه این مجموعه شعر به تمامی اقشار حاضر در دفاع مقدس به عنوان ویژگی مهم آن یاد کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، جهاد سازندگی و دیگر گروه‌های حاضر در دفاع از کشور هم به صورت یکسان مورد توجه شاعر اثر بوده‌اند.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که «در این اثر به نقش مهم مردم در دفاع مقدس هم اشاره شده است» اظهار کرد: در «سرود حماسه‌ها» سروده‌هایی به شهیدان و سربازان گمنام اختصاص یافته است.

رحیمی در پایان گفت: بنا بر قراردادی که به تازگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد، قرار است «سرود حماسه‌ها؛ تاریخ منظوم انقلاب و دفاع مقدس» با همکاری این وزارت‌خانه به زودی و تا پیش از هفته دفاع مقدس منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها