سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
رمان جنايي، پليسي بيگدلي به نمايشگاه مي‌رسد

رمان «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» نوشته احمد بيگدلي، نویسنده برگزیده کتاب سال، در نوبت چاپ اول ناشر به نمايشگاه كتاب مي‌رود. بيگدلي گفت که داستان مراحل انتشار اين كتاب را نيز به صورت داستاني طنز در کتابی که آن را «من گول خوردم» نام گذاشته، خواهد نوشت. این داستان‌نویس تاکید کرد که در «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» بر آن است تا از مخاطبان کتابش در پليسي‌نويسی کمک بگیرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بيگدلي گفت: كتاب «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» رماني جنايي، پليسي است كه سه سال پيش نوشتن آن را شروع كردم.

وي افزود: در اين كتاب، به شيوه داستان‌هاي قبلي‌ام، با خواننده سخن گفته‌ام. اين بار البته براي مخاطب اعتراف كرده‌ام كه پليسي‌نويس نيستم و نمي‌دانم چگونه چنين داستان‌هايي بنويسم. بنابراين، به آن‌ها گفته‌ام كه بايد به من كمك كند.

به گفته بيگدلي، فصل‌هاي اين داستان بر اساس حروف ابجد تنظيم شده است. مثلا فصل نخست «آ» نام دارد که شخصی به نام آذر محور اصلی آن است. در فصل «ب» بازرسي برديا وارد داستان مي‌شود و در فصل «ج» فردي به نام جيم به داستان مي‌آيد و نويسنده از تجربيات او براي نوشتن اين داستان استفاده مي‌كند.

او با بيان اين‌كه اين داستان فانتزي نيست، افزود: «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» داستاني رئال است، گرچه مانند ديگر داستان‌هايم، از جريان سيال ذهن و گفت‌وگو با خوانندگان هم استفاده كرده‌ام.

بيگدلي با گلايه از ناشري كه پيش‌تر قرار بود اين كتاب را منتشر كند، از نگارش داستاني طنز با نام «من گول خوردم» درباره نحوه نشر اين كتاب خبر داد.

وي افزود: ناشر قبلي «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» اين كتاب را بدون ويرايش و تصحيح غلط‌هاي تايپي و حتي بدون صفحه‌بندي به چاپخانه فرستاده  و منتشر کرده بود. حتي در موارد اصلاحي، اقدام به حذف جملات يا حتي نيمي از يك صفحه كرده و جاي حذفيات را سفيد گذاشته بود، در حالي كه قاعدتا من بايد اين بخش‌ها را بازبيني مي‌كردم و ناشر هم بايد صفحه‌بندي را تغيير مي‌داد.

بيگدلي با بيان اين‌كه رمانش را از اين ناشر پس گرفته است، افزود: شخصيت ناشر در اين كتاب فردي با عنوان «لاكتاب» است كه هيچ قرابتي با فرهنگ و كتاب ندارد.

به گفته بيگدلي، رمان «بي‌ترديد سه‌شنبه بود» از سوي نشر افراز منتشر و در نمايشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد.

بیگدلی متولد سال 1324 در شهر اهواز است. رمان «اندکی سایه» نوشته او در سال 1385 برگزيده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. این کتاب جایزه ششمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور را نيز از آن خود کرد.

«آواي نهنگ» بيگدلي نيز برگزيده جايزه داستان كتاب فصل در سال 1387 بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط