یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
مرور کودکی احمد بیگدلی در «همه ساکت بودند»

«همه ساکت بودند» تازه‌ترین مجموعه داستان احمد بیگدلی، نویسنده برگزیده کتاب سال به زودی منتشر می‌شود. بیگدلی گفت که در بخشی از داسنان‌های این کتاب کودکی‌اش را مرور کرده است. این نویسنده برگزیده جایزه کتاب فصل که آثار آماده چاپ متعددی نیز دارد، این روزها مجموعه داستان دیگری را با نام «ذبیح» می‌نویسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌، بیگدلی درباره مجموعه داستان «همه ساکت بودند» که به زودی از سوی نشر آگه منتشر می‌شود، گفت: بخشی از داستان‌های این کتاب درباره خاطرات دوران کودکی‌ام هستند و برخی موضوعی اجتماعی دارند و در مجموع داستان‌ها محور اندیشه خاصی را تعقیب نمی‌کنند.
  
این نویسنده درباره نگارش کتاب جدیدش گفت: دلم می‌خواهد به «ذبیح» رمان اطلاق شود تا داستان کوتاه چون در نهایت داستان‌ها به هم وصل می‌شوند و موقعیت‌هایی یکسان می‌آفرینند. 

این نویسنده با اشاره به این که کتاب جدیدش موقعیت داستان در داستان دارد، گفت: شخصیت‌ها و موقعیت‌های داستانی در این کتاب تکرار می‌شوند. ذبیح در زندگی خواننده داستان ذبیح تکرار می‌شود و به گونه‌ای داستان در داستان اتفاق می‌افتد و با این‌که هر داستان نام مستقل دارد،‌ در پایان قرار است پیوندی معنی‌دار شبیه ساختار رمان به خود بگیرند. 

بیگدلی درباره آثار آماده چاپش گفت: چندین رمان و مجموعه داستان دارم که آماده چاپ هستند اما به دلیل گرانی کاغذ فعلا ناشر در انتشار آن‌ها دست نگه داشته است. کتاب‌‌های « آستارا،آستارا» ، «گنجشک‌ها در حیاط»، «امروز یا فردا» ،«ارواح» و« اندوه » از این جمله‌اند.

از این داستان‌نویس سال گذشته(1390) رمان «بی‌تردید سه‌شنبه بود» از سوی نشر علمی منتشر شد.

بیگدلی متولد سال 1324 اهواز است. رمان «اندکی سایه» وی در سال 1385 برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. این کتاب جایزه ششمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور را نيز از آن خود کرد.

«آواي نهنگ» بيگدلي نيز عنوان برگزیده جايزه داستان كتاب فصل(پاييز87) را به خود اختصاص داد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها