یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
طنز‌های منظوم سیدحسن حسینی در «فستيوال خنجر» گرد هم آمدند

مجموعه‌ طنز‌های منظوم منتشر نشده سیدحسن حسینی به کوشش اسماعیل امینی در کتابی با عنوان «فستیوال خنجر» گردآوری شد. این اثر از سوی انتشارت سوره مهر راهی بازار کتاب می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، امینی درباره این مجموعه گفت: بخشی از شعرهای طنز مرحوم حسینی پیش‌تر در کتاب «نوشداروی طرح ژنریک» منتشر شده اما برای این کتاب شعرهای جدید وی از سوی خانواده ایشان در اختیار من قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از لحاظ محتوایی و قالب این مجموعه طنز، بسیار متنوع است و شعرهایی هم در قالب کلاسیک و هم در قالب سپید و نیمایی را شامل می‌شود.

امینی افزود: بخشی از مطالب نیز از میان آثار پیش‌تر منتشر شده وی در کتاب «نوشداروی طرح ژنریک» و از میان غزل‌ها، مثنوی‌ها و اشعار سپید حسینی انتخاب شده است.

سیدحسن حسینی متولد سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران است. وی در مقطع کارشناسی رشته تغذیه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شد و پس از آن کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی گذراند.

وی از سال ۱۳۵۲ نوشتن و سرودن را در مطبوعات پیش از انقلاب به‌ویژه در «مجله فردوسی» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را که به همراه محمد رضا حکیمی، رخ صفت، تهرانی و آیت‌الله امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد و مسوولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین‌پور بر عهده داشت.

او سال‌های آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی، درگذشت.

«هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس»، «نوش‌داروی طرح ژنریک»، «طلسم سنگ»، «شقایق‌نامه»، «در ملکوت سکوت»، «حمام روح»، «براده‌ها»، «از شرابه‌های روسری مادرم» و «سفرنامه گردباد» از  آثار حسینی هستند.

«فستیوال خنجر» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار کتاب می‌شود. همچنین چاپ دهم کتاب «براده‌ها» (گزیده جمله‌های کوتاه حسینی) به زودی از سوی همین انتشارات ارایه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط