سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کرمانشاه معرفی شدند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، در فرهنگسرای کودک و نوجوان این شهر معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیات داوران این جشنواره متشکل از مهدی آرایی، پرستو وحیدی و مریم مهدوی در بیانیه خود در بخش قصه‌گویان آزاد اسماعیل ذبیحی از استان مازندران با قصه «دزد و حاکم» و معصومه محمدی از استان کرمانشاه با قصه «پاسداران کعبه» را به عنوان برگزیده اعلام کرد.
 
همچنین در بخش مربیان کانون پریسا مهندس از استان چهار محال و بختیاری با قصه «گربه‌ها و خروس‌ها»، وحید خسروی با قصه «فرنگیس» و خیام احمدی با قصه «ملوچک و خواب شیرین» هر دو از استان کرمانشاه انتخاب شدند.
 
در بخش راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای فاطمه رضایی از استان قزوین با قصه «چوچک بابا» و یوسف حامدی کیا از استان قم با قصه «موش موشک دانا» برگزیده شدند.
 
در عین حال، در بخش برگزیدگان پیشین، آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه «پرچم دار» و شعله ایل بیگ‌ پور از استان چهار محال و بختیاری با قصه «پسران فریدون» به جشنواره نهایی قصه‌گویی راه خواهند یافت. 

رضا موزونی، مدیر کانون استان کرمانشاه دبیر اجرایی منطقه یک شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی کرمانشاه در این مراسم، هدف از برگزاری جشنواره های قصه‌گویی را تثبیت قصه‌گویی به عنوان یک سنت ایرانی در بین خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: قصه‌های ایرانی و اسلامی ما به عنوان سدی نفوذ ناپذیر در برابر هجمه‌ها است و فرصت تلطیف عواطف را به بچه‌ها می‌دهد. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جشنواره علاوه بر آموزش و ارتقای تکنیک‌های قصه‌گویی موجی از فعالیت قصه‌گویی را در سطح جامعه ایجاد کند. 

هیات داوران همچنین در بخشی از بیانیه خود در پیشنهادی از بخش ستادی جشنواره خواستند با توجه به تفاوت‌های ماموریتی، قصه‌گویان، قصه گویان آزاد در بخش منطقه‌ای و پیشین با مربیان کانون مقایسه نشوند. 

در بخش دیگری از این بیانیه هیات داوران شش پیشنهاد را برای قصه گویان داشتند که در این پیشنهادها از قصه‌گوها خواسته شد نگاهی دقیق و خلاقانه براي انتخاب مقدمه، فضاسازی متناسب با محتوای و تدبیر در جمع‌بندی و اتمام قصه داشته باشند. 

در جشنواره قصه‌گویی منطقه یک کرمانشاه 38 قصه‌گو از هشت استان قم، مازندران، قزوین، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری قصه‌گویی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط