شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
تجدید چاپ دو کتاب از پرویز اسکندرپور خرمی

جلد چهارم و پنجم از مجموعه «آيين هنر و آموزش نقاشی ايرانی» نوشته پرویز اسکندرپور خرمی به چاپ سوم رسید._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد چهارم و پنجم مجموعه «آيين هنر و آموزش نقاشی ايرانی»، از مجموعه پنج جلدی «آموزش نگارگری» تالیف پرويز اسكندرپور خرمی برای سومین بار از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
 
جلد چهارم اين مجموعه به «نگارگری صور انسانی» و جلد پنجم آن به «نگارگری صور جمادی، نباتی، حيوانی، خيالی و مصنوعات بشری اختصاص دارد. 

مجموعه پنج جلدی «نگارگری» از پرویز اسكندرپور به آموزش هنر مينياتور و نگارگری به صورت ريشه‌ای و با رعايت سلسله مراتب آموزشی می‌پردازد و در هر جلد از كتاب نویسنده به آموزش بخشی از هنر پرداخته است و به عبارت ديگر اين كتاب می‌تواند مورد استفاده دانشجويان و مدرسان هنر باشد كه با استفاده از اين شيوه به صورت متدیک اين هنر را بياموزند یا آموزش دهند. 

جلد چهارم کتاب از پنج قسمت تشکیل شده است. قسمت اول، مفردات بدن انسانی را آموزش می‌دهد اين قسمت شامل آموزش چشم، ابرو، حد فاصل چشم، بينی، لب، گوش، مو و پنجه است. 

قسمت دوم، آموزش پوشش‌ها شامل دستار و سرپوش شال و كمربند، پا، پايين‌تنه و بالاتنه و پوشش‌های آن است. قسمت سوم، آدمک‌ها و بيان حالات هيات انسانی است كه انواع آن شامل گلدانی، جعبه‌ای و استوانی است. قسمت بعدی كتاب سير تكوين هيات انسانی از ساده تا پيچيده است و در قسمت پايانی نیز به موضوع تكوين و تركيب پرداخته می‌شود. 

سومین چاپ جلد چهارم اين كتاب در 431 صفحه و بهای 9 هزار و 900 تومان منتشر شده است. 

جلد پنجم نيز در هشت فصل، «صور جمادی»، «صور نباتی»، «صور حيوانی»، «ماكيان و انواع پرندگان آبزی، اردک، قو و لک‌لک»، «ساير حيوانات»، «صور خيالی»، «دست ساخته‌های بشری و «تكون تركيب» در 397 صفحه با قيمت 9 هزار و 500 تومان تجدید چاپ شده است. 

«طوبای گل و مرغ» و «اسلیمی و نشان‌ها، قالی، کاشی، تذهیب» نام دو کتاب منتشر شده دیگر با تالیف و ترجمه پرويز اسكندرپور خرمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها