چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

به دلیل بیماری توماس هورلیمان برنده امسال جایزه توماس مان اهدا کنندگان این جایزه ناچارند زمان اهدای آن را تغییر دهند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه که به نام یکی از نویسندگان برنده نوبل آلمان نامگذاری شده قرار بود در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان) به توماس هورلیمان اهدا شود ولی شهر لوبک و آکادمی هنرهای زیبای بایرن بدون آن که مطلبی در مورد نوع بیماری این نویسنده منتشر کنند تنها به انتشار خبر تغییر زمان اهدای این جایزه اکتفا کردند.
 
طبق نظر هیات داوران هورلیمان داستان‌سرا، نمایشنامه‌نویس و مقاله نویس سوییسی این جایزه 25 هزار یورویی را برای هنر داستان‌سرایی خود که در آن قدرت بیان، استعداد نمایشنامه نویسی، طنز زبانی و شوخی با سیاست، روشنگری و نقد اجتماعی پیوند می زند دریافت خواهد کرد.
 
این جایزه از سال 2010 از سوی شهر لوبک و آکادمی هنرهای زیبای بایرن به طور مشترک اهدا می شود و محل اهدای آن به تناوب شهرهای مونیخ و لوبک است. دو برنده پیشین این جایزه کریستا ولف و یان آسمان بودند. 

توماس مان 6 ژوئن 1875 درلوبک متولد شد و 12 آگوست 1955 در زوریخ درگذشت. او از داستان سرایان مشهور زبان آلمانی در قرن بیستم بود که برای نخستین رمانش با نام «بودنبروک ها» در سال 1929 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی شد. «مرگ در ونیز»، «کوه جادو» و «اعترافات فلیکس کرول» از  آثار ادبی ارزشمندی هستند که از این نویسنده بزرگ برجا مانده اند. «مرگ در ونیز» را می توان از بسیاری جهات زندگینامه توماس مان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها