سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
انوری: «خبرگزاری کتاب» و «کتاب هفته» رسانه‌های موفق حوزه کتابند

منصور انوری، داستان‌نویس و نویسنده برگزیده چهارمین دوره جایزه ادبی جلال، «خبرگزاری کتاب ایران» و نشریه «کتاب هفته» را در سال‌های اخیر دو رسانه تخصصی موفق در حوزه کتاب دانست و گفت: اطلاعات تخصصی و وسیع حوزه کتاب را باید از نشریه یا رسانه مختص کتاب در ابعاد وسیع و متنوع دریافت کرد. این مساله رفته رفته از رکود بازار کتاب جلوگیری می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انوری، نویسنده رمان هشت جلدی «جاده جنگ» در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مرداد) و در پاسخ به  سوالی درباره چگونگی تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره کتابخوانی، از اهمیت نقش رسانه‌های تخصصی این حوزه در توسعه فرهنگی سخن گفت.

انوری که آبان پارسال و بلافاصله بعد از پایان مراسم جایزه جلال آل‌احمد که در آن به عنوان نخستین برگزیده حوزه داستان انتخاب شده بود، از خبرگزاری کتاب ایران بازدید کرد، دست‌یابی به اخبار کتاب را ضروریات روزمره هر جامعه دانست و توضیح داد: من حدود یک سال است که توفیق خواندن نشریه «کتاب هفته» و آشنایی با «خبرگزاری کتاب» را داشته‌ام. این دو نشریه واقعا تخصصی و متمرکز بر حوزه کتاب کار می‌کنند و می‌توانند محرک‌های خوبی برای بازار کتاب باشند. 

وی افزود: در این نشریه و خبرگزاری کتاب با دریایی از اخبار متنوع کتاب در حوزه‌های گوناگون مواجه شدم و برای من که کارم نویسندگی است، این دو رسانه می‌توانند نقش بسیار سودمندی را ایفا کنند.
 
برگزیده چهارمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در پاسخ به این سوال که «اهمیت خبرگزاری کتاب را در میان رسانه‌های دیگر چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: خبرگزاری کتاب مسلما به لحاظ حجم کار، اطلاعات و داده‌ها، رویکردی بسیار متفاوت با رسانه‌هایی دارد که فقط در بخشی از کار خود به کتاب می‌پردازند. از این منظر باید فعالیتی مستمر و جدی‌تر را پی بگیرد؛ چرا که هر کوتاهی در حوزه کتاب که به بازار کتاب لطمه بزند، ناخوشایند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط