یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
«مهتاب در قلمرو شب» از راه مي‌رسد

مجموعه سروده‌های عارفانه و عاطفی خسرو احتشامی با عنوان «مهتاب در قلمرو شب» منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «مهتاب در قلمرو شب» مجموعه‌ شعری در دو بخش است که به سروده‌های عارفانه و عاطفی احتشامی اختصاص دارد و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود. 

شعرهای اين مجموعه در قالب‌های غزل و هايکو سروده شده‌اند.

احتشامی درباره موضوع و مضامين اين سروده‌ها گفت: مضمون بيشتر سروده‌های اين مجموعه موضوعات عارفانه و ارتباط انسان با خدا است.

وی ادامه داد: در روزگار سيمان، آهن و تکنولوژی نياز انسان با مبدا هستی بيشتر از پيش احساس می‌شود. انسان در اين دوران خود را تنها می‌داند و از اين جهت با برقراری ارتباط با پروردگار احساس آرامش و امنيت بيشتری می‌کند.

طبق گفته احتشامی در شعرهای این مجموعه سعی شده است تا از دريچه‌ای عاشقانه به ارتباط با عرش پرداخته شود و با ارایه مناجات‌هایی، رهايی انسان از زندگی امروز را آرزو کند.

وی تاکيد کرد: اگرچه اغلب اين شعرها با موضوع عرفان سروده شده‌اند، اما واژگان عرفانی و اصطلاحات اين حوزه در شعرها ديده نمی‌شود. واژگان اين سروده‌ها، واژگان و اصطلاحاتی است که انسان امروز از آن‌ها استفاده می‌کند.

پیش‌تر کتاب «مجری معانی» (تعریف‌نگاری واژه‌های هنری و صناعتی در ادبیات و متون عصر صفوی) احتشامی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط