یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
بزرگداشت پدر علم جغرافیا در معاونت گردشگری کشور

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محمدحسن گنجي، پدر علم جغرافیای ایران، به همت معاونت گردشگري سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امشب (8 مردادماه) در محل این معاونت برگزار مي‏شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اين مراسم با حضور مديران و معاونان بخش‏هاي مختلف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و جمعی از استادان دانشگاه برگزار خواهد شد. 

در این مراسم پیام‌های‌ ریيس سازمان هواشناسي جهاني و دبيرکل يونسکو به مناسبت درگذشت پروفسور گنجی قرائت خواهند شد.
 
زنده‌یاد دکتر محمد حسن گنجي، پدر علم جغرافيا و هواشناسي ايران، پنجشنبه یکم‌ مردادماه در تهران درگذشت و در زادگاه خود،‌ بیرجند به خاک سپرده شد.

پدر جغرافیای نوین ایران، در سال 2001 از سوی سازمان جهانی هواشناسی به عنوان دانشمند برتر جهان و دانشمند سال هواشناسی معرفی شد. وی در بیست و نهمین کنگره ‏اتحادیه بین‌المللی جغرافیایی در کره‎ ‎جنوبی در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از ۱۵ جغرافیدان ‏برجسته جهان شناخته شد و‎ ‎سازمان هواشناسی جهانی، جایزه علمی سال ۲۰۰۱ خود را به وی اعطا ‏کرد.

«جنگ و جغرافیا یا روابط دول بزرگ در اقیانوسیه»، «آمار بارندگی ایران»، «کتاب‌های جغرافیای دبیرستان از سال اول تا سال ششم(با همکاری گروه‌ مولفان) در دهه‌ 1340»، «اطلس اقلیمی ایران»، «جغرافیا در ایران از دارالفنون تا انقلاب اسلامی»، «تاریخچه‌ جغرافیا در تمدن اسلامی» و «نامه‌هایی از قهستان(ترجمه و تعلیق)» برخی از آثار این دانشمند فقید است. 

بزرگداشت زنده‌یاد گنجی، از ساعت 19 تا 21 و 30دقيقه امشب (8 مرداد) در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی واقع در خیابان آزادی، نبش خیابان رودکی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط